Sökning: "Kund företagsekonomiska"

Visar resultat 1 - 5 av 164 uppsatser innehållade orden Kund företagsekonomiska.

  1. 1. Att behålla bankanställda - En kvalitativ studie om employee retention utifrån ett identitetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Pernmyr; Sanina Salihovic; [2024-02-13]
    Nyckelord :employee retention; social identitetsteori; social identitet; professionell identitet; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : Svenskar byter jobb allt oftare och denna rörlighet på arbetsmarknaden är kostsam för arbetsgivarna. Då det har visat sig att frivillig personalomsättning i många fall skulle kunnat kunnat motverkas av arbetsgivaren är det relevant att utforska hur organisationer kan arbeta med bibehållandet av personal. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföringsbyrån i digital förändring : En kvalitativ studie om hur digital teknologi påverkar affärsrelationen mellan marknadsföringsbyrå och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Lindberg; Ella Persson; [2024]
    Nyckelord :affärsrelationer; marknadsföringsbyrå; digital teknologi; AI; förändring;

    Sammanfattning : Den digitala teknologins inverkan på affärsrelationer har främst studerats inom tillverkningsindustrin och det finns begränsad forskning om ämnet inom andra branscher. En bransch som influerats mycket av digital teknologi är marknadsföringsbranschen där marknadsföringsbyrån och kunden är centrala aktörer. LÄS MER

  3. 3. Optimering av produktionseffektiviteten genom förbättrad insikt om genomloppstiden Fallstudie av Åkerstedts Verkstads AB Genomloppstid efter omställning/omstrukturering/renovering

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :William Jukic; Per Moberg; [2023-09-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I takt med nya marknadsförutsättningar där företag förhåller ett kundanpassat utbud, är produktionseffektivitet inte längre ett alternativ, utan ett imperativ för företag att förbli konkurrenskraftiga och relevanta. I och med nya kundkrav där man anpassar utbudet efter varje kund, är den problematiska ingången tillverkande företag har, en försummad insikt för hur genomloppstiden, samt samordningen av produktionens procedurer förändras. LÄS MER

  4. 4. I don’t wanna lose you : Drivkrafter till leverantörsattraktivitet i olika faser av affärsrelationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felix Thulinsson; Niclas Söderlund; Joel Thyberg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att se hur drivkrafter till leverantörsattraktivitet skiljer sig mellan olika faser av affärsrelationer. Denna studie tar avstamp i tidigare forskning genom att sammanföra en model över kund- och leverantörsrelationers faser med ett ramverk över underliggande drivkrafter till leverantörsattraktivitet, detta för att undersöka hur olika drivkrafter skiljer sig mellan olika relationsfaser. LÄS MER

  5. 5. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Andersson; Jonas Eklund; [2023]
    Nyckelord :UX; User Experience; Design; Usability; Trust; Loyalty; Customer relations; UX; User Experience; Design; Användarvänlighet; Tillit; Lojalitet; Kundrelationer;

    Sammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER