Sökning: "Kunder känner förtroende"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Kunder känner förtroende.

  1. 1. Kvalitetsarbete i vården : Skillnaden i kvalitetsarbetet inom offentlig och privat verksamhet – sektor vård och omsorg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Julia Andersson; Wilma Olsson; [2022]
    Nyckelord :Learning organizations; quality learning organizations; quality in healthcare; kaizen; kaizen in healthcare; new public management and private care in Sweden; Learning organizations; quality learning organizations; quality in healthcare; kaizen; kaizen in healthcare; new public management och privat vård i Sverige;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sveriges vård och omsorg har sviktat de senaste åren vilket har gjort att frågan om vilken vårdleverantör en kund ska välja uppmärksammats. Det finns olika faktorer som har en inverkan på kundens val, bland annat förtroende och kvaliteten för tjänsten. Där kommer valet mellan offentlig och privat vård in. LÄS MER

  2. 2. ”Billigast är inte alltid bäst, vi kommer aldrig att vara billigast men strävar efter att vara bäst” : En studie om kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Niklas Apelkvist; Brin Ismail; [2019]
    Nyckelord :Customer loyalty; customer satisfaction; confidence; loyalty program; Kundlojalitet; kundnöjdhet; förtroende och lojalitetsprogram 3;

    Sammanfattning : I Sverige har banksektorn en avgörande inverkan i vårt vardagliga liv, då vi alla i stort sett är kopplade till en bank. Detta har bidragit till att banker har utsätts för ökad konkurrens, vilket sätter stor press på bankerna att sticka ut från övriga konkurrenter och erbjuda tjänster som gör kunden nöjd samt lojal mot sin bank. LÄS MER

  3. 3. Potentiella köpares syn gällande fastighetsmäklares agerande under visningstillfälle

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Joachim Bäckström; Oscar Ekberg; [2018]
    Nyckelord :The role of real estate agent; trust; reputation and image; potential buyers; housing listing; Rollen som fastighetsmäklare; förtroende; rykte och image; potentiella köpare; visningstillfälle;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra till en ökad förståelse för hur fastighetsmäklare i Sverige kan arbeta för att bättre uppfylla köparens förväntningar vid bostadsvisningar och därmed öka sannolikheten till framtida samarbeten. I dagsläget är förtroendet för fastighetsmäklare lågt och yrket är förankrat med mycket fördomar, endast 6 % säger att de känner förtroende för fastighetsmäklare. LÄS MER

  4. 4. Bankanställdas upplevelse av digitaliserngen : En kvalitativ undersökning om arbetarnas attityder till digitaliseringen på Handelsbanken

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Diana Klass; [2018]
    Nyckelord :Kvalitativ; bank; attityder; digitalisering;

    Sammanfattning : Digitaliseringen fortsätter att ta en större plats i vårt samhälle. Detta ställer högre krav på olika sektorer till att anpassa sig till utvecklingen och erbjuda sina kunder de senaste digitala tjänsterna. LÄS MER

  5. 5. Att skapa en image genom butikens miljö

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Lyppert; Li Malmberg Wahle; [2017]
    Nyckelord :Corporate identity; Corporate image; Communication; Store design; Store interior; Multibrand store; Företagsidentitet; Företagsimage; Kommunikation; Butiksmiljö; Butiksdesign; Multibrandbutik;

    Sammanfattning : Increasing competition in the market place has made business ever tougher for the multibrand store. In order to create new customers as well as keeping existing customers loyal, companies must create and maintain a strong brand identity and project a strong brand image within their chosen segment. LÄS MER