Sökning: "Live Spectators"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Live Spectators.
1. Sharenting, ett etiskt dilemma : En studie av familjer på YouTube
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : A picture tells more than a thousand words. When our parents grew up they had a camera with a film roll that they elicited to put in a frame on our walls with a purpose to show to friends and families that visited our home. Kids of today are on social media in front of hundreds of spectators before they are even born. LÄS MER
2. Att spela utan publik är en match : En kvalitativ intervjustudie om hur manliga ishockeyspelare på elitnivå påverkats av publikförbudet
M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : Våren år 2020 ställdes världen och Sverige inför stora utmaningar när viruset covid-19 fick ordentlig spridning och coronapandemin var ett faktum (Regeringen, 2020). Arbetsplatser blev hemmakontor, utbildningar gick över till distansundervisning och i vården arbetade sjukvårdspersonalen under hård press. LÄS MER
3. SKAM - En bra serie eller ett utmärkt transmediafenomen? : En studie om NRKs framgångsrika transmediaproduktion SKAM
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Young audiences of today live in a society of constant converging of digital artefacts and media production principles. No longer is it enough to sit back and watch a TV-show. These audiences expect to activate themselves within multiple platforms, to become active participants instead of passive spectators. LÄS MER
4. Live Spectators View on Sponsorship in Sporting Events
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : ABSTRACT This study investigates how live spectators view sponsorship and sponsors’ marketing initiatives appearing in sporting events. Through constructing a relationship model central to sporting events, three relationships are demonstrated linking teams, sponsors and live spectators. LÄS MER
5. Örebro Hockey : från folktom arena till publikfest
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Inledning: Svensk ishockey har under de senaste decennierna utvecklats till att bli en upplevelseindustri, vilket gör upplevelsen i arenan allt viktigare. En ishockeymatch säljs numer som en helhetsupplevelse, vilket ställer krav på klubbens utformning av arenaupplevelsen. LÄS MER