Sökning: "Marknadsföring alkohol"
Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade orden Marknadsföring alkohol.
21. SKÅL! : -Social, Kvalitet, Angiven smak och Läget, bidragande faktorer till en lyckad lansering på den svenska ölmarknaden
Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Produktlansering är en utmaning för företag som verkar på dagens väletablerade marknader där produkterna i hög grad betraktas som homogena. Konsumenternas beslutsprocess skiljer sig med avseende på produktens karaktär och eftersom lanseringen till stor del avgör produktens framgång ställs höga krav på företagen. LÄS MER
22. Produktplacering i svensk television
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Inom film- och TV-branschen har produktplacering existerat i flera årtionden och har fungerat som en utmärkt marknadsföringsmetod för företag som velat sälja produkter och tjänster. Dessa produkter placeras i lämpliga program för att på så sätt nå ut till konsumenterna. LÄS MER
23. Svenska alkoholreklamregler och EG förenlighet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Alkoholreklam är ett hett omdebatterat område. Det finns de som anser att all alkoholreklam skall vara förbjuden och de som önskar en mer liberal alkoholreklamregler. Sverige har, efter ett mål i EG-domstolen (Gourmet) varit tvungna att lätta upp sina regler då de ansågs bryta mot fri rörlighet av varor och tjänster. LÄS MER
24. Festmetoden - att formulera budskap kring alkohol
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Författare: Isabelle Jönsson, Vlad Tanase Titel: Festmetoden - Att formulera budskap kring alkohol. Ämne: Medie- och kommunikationsvetenskap, C-uppsat's Handledare: Ingrid Höjerback Examinator: Helena Sandberg År: VT 2007 Sammanfattning: Problem och syfte: I dagen's samhälle har hälsokommunikation kommit att bli ett stort ämne där man försöker få människor att ändra sina levnadsvanor inom olika områden så som bra kosthållning, träning och hälsa, rökning samt alkohol och droger. LÄS MER
25. Marknadsföringsrättslig reglering av sponsring, smygreklam samt indirekt reklam
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Sponsring, smygreklam och indirekt reklam är marknadsföringsmetoder som allt oftare används av företag vid marknadsföring av varor och tjänster. Sättet på vilket sådana marknadsföringsåtgärder får utövas regleras av rättsliga regler och egenåtgärder. Uppsatsen behandlar dessa regleringar. LÄS MER