Sökning: "Max Lärare"

Visar resultat 16 - 20 av 50 uppsatser innehållade orden Max Lärare.

  1. 16. Att komplettera matematikläroböckerna : En kunskapsöversikt för att synliggöra hur matematikläroböckerna kan kompletteras för att utveckla matematisk förståelse

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Erica Swerre; Beatrice Törnros; Max Friman; [2021]
    Nyckelord :educational material; everyday life; elementary school; mathematics teaching.; läromedel; vardag; grundskolan och matematikundervisning;

    Sammanfattning : Matematiken är en stor del av vårt vardagsliv. Matematikundervisningen är idag till stor del läroboksbaserad och abstrakt vilket inte bidrar till långsiktiga användbara kunskaper. LÄS MER

  2. 17. Digital undervisning - här för att stanna?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jackline Georgsson; Sofie Jakobsson; [2021]
    Nyckelord :Internal Communication; Internal Communication Satisfaction; Digital Education; COVID-19; Student; Swedish Universities; Communication Satisfaction Questionnaire; Media Richness Theory; Technology Acceptance Model; Internkommunikation; Intern kommunikationstillfredsställelse; Digital undervisning; Studenter; Svenska universitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : In March 2020 the novel coronavirus COVID-19 forced Swedish universities to transfer from face-to-face learning to digital education. From one day to another, students could no longer interact with other students and teachers in a traditional classroom. LÄS MER

  3. 18. Utomhusmatematikens betydelse för elevers lärande och motivation : En systematisk litteraturstudie om hur abstrakt matematik kan bli konkretiserad genom utomhusbaserad undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Max Briggler; Christoffer Lindell; [2021]
    Nyckelord :Matematik; utomhusbaserat lärande; kooperativt lärande; motivation; utomhusmatematik;

    Sammanfattning : I kursplanen för matematik finns det endast två punkter somfokuserar på att koppla matematiken till vardagen; med detta iåtanke är det inte förvånande att många elever uppfattarmatematiken som ett abstrakt ämne som man endast arbetar medi skolan under matematiklektionerna. Syftet med dennasystematiska litteraturstudie är därför att dels ta reda på hurutomhusbaserat lärande påverkar elevers inlärning för att stärkakopplingen till vardagen. LÄS MER

  4. 19. Lärares digitala kompetens

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Max Weiland; Louis Secka; [2021]
    Nyckelord :Digital kompetens; digitala verktyg; kunskapsöversikt; pedagogik; didaktik; bild;

    Sammanfattning : Skolverket har som ett mål att skolan skall forma digitalt kompetenta elever. Det innebär atteleverna ska lära sig behärska entreprenörskap, kreativitet samt förmåga att förstå hurdigitaliseringens påverkan på samhället (Skolverket, 2020). LÄS MER

  5. 20. Digital undervisning och motivation inom ämnet teknik på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Max Bergendorff; [2021]
    Nyckelord :Undervisning på distans; teknik; motivation; gymnasiet;

    Sammanfattning : År 2019 fick Corona-pandemin fäste i Sverige och som en åtgärd för att motverka smittspridning och sjukdom tillämpade Sverige social distansering. Skolorna har därför i perioder under år 2019, 2020 och 2021 med kort varsel behövt övergå till att undervisa på distans. LÄS MER