Sökning: "May Lundh"
Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade orden May Lundh.
6. Skiljemännens opartiskhet vid personliga kopplingar till processubjekt - En jämförelse med domarjäv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Ett av skiljeförfarandets fördelar är att parter ges möjlighet att få stort inflytande över tvistlösningen. Ett sätt som detta inflytande kommer till uttryck på är parternas möjlighet att själva få utse den skiljeman som ska döma i tvisten. LÄS MER
7. Vad händer när landskapsarkitekten skissar?
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Den här uppsatsen försöker fånga och beskriva vad som sker när landskapsarkitekten skissar på ett projekt i plan. Det för att få en djupare förståelse för skissprocessen, eftersom den är en central del i landskapsarkitektens designprocess, och ligger till grund i gestaltning av nya landskap. LÄS MER
8. Förekomst av bakterier vid odling av spontankastad katturin från kattlådor
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Biomedical Sciences and Veterinary Public HealthSammanfattning : Kliniska sjukdomstecken från urinvägarna är en vanlig anledning till att kattägare söker veterinärvård. Tidigare ansågs urinblåsan normalt vara fri från bakterier. LÄS MER
9. Relationsmarknadsföring – Köpcentrumägarens bästa vän? : En kvalitativ studie om relationer mellan köpcentrumägare och hyresgäster
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Sammanfattning Datum: 24 maj 2018 Nivå: Magisteruppsats i Företagsekonomi, specialisering Marknadsföring Institution: Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle – Luleå Tekniska Universitet Författare: Douglas Anton och Ludvig Lundh Handledare: Maria Ek Styvén Titel: Relationsmarknadsföring – Köpcentrumägarens bästa vän? En kvalitativ studie om relationer mellan köpcentrumägare och hyresgäster Nyckelord: Relationsmarknadsföring, Tillit och Engagemang, Kommunikation, Köpcentrum Syfte: Mot bakgrund av e-handelns frammarsch och dess marknadstransformation syftar denna studie till att undersöka hur köpcentrumägare i Sverige arbetar med relationsmarknadsföring för att bibehålla detaljhandelns fysiska butiker. Metod: En deduktiv flerfallsstudie av kvalitativ karaktär genomförd genom fem intervjuer. LÄS MER
10. Återhämtning i svensk psykiatrisk vård : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Mental health has issues globally and Sweden is one of the countries where this phenomenon occurs. In light of the swedish psychiatric reform and regarding to contemporary psychiatry this study has the purpose of examine the perspective in recovery process by healthcare professionals in this field. LÄS MER