Sökning: "Music Festival"

Visar resultat 11 - 15 av 66 uppsatser innehållade orden Music Festival.

  1. 11. EN MILJÖVÄNLIG UPPLEVELSE : En studie om ekologisk hållbarhet, musikfestivaler och dess komplexitet

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Mia-Lina Jylhä; [2020]
    Nyckelord :kulturentreprenör; kulturentreprenörskap; musikfestival; musik; festival; hållbar; hållbarhet; hållbar utveckling; ekologisk hållbarhet; ekonomisk hållbarhet; upplevelseindustri; event; evenemang; arrangör; festivalarrangör; festivalbesökare; hållbarhetskommunikation; producent;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 12. Seven Different Countries, Seven Different Festivals, One Brand : A Global Music Festival’s Adaptiveness and Globalness

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Julia Krajka; Matilda Gustafsson; Victor Jose Vallim da Silva; [2020]
    Nyckelord :Globalization; Localization; Music Festival; Adaptations; Customer Perceptions;

    Sammanfattning : Background: Globalization and localization are constantly clashing, collapsing, and transforming one another, and many studies have investigated how various global companies deal with the balance in between these two opposite strategies. However, little does research reveal about how music festivals adapt and operate using globalization or localization in the global market. LÄS MER

  3. 13. Värdesträvan inom musikföreningen : Fyra informanters erfarenheter från engagemang i en ideell musikförening på den svenska landsbygden

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Sebastian Sandén; [2019]
    Nyckelord :culture; music; community; values; meaningfulness; kultur; musik; gemenskap; värden; meningsfullhet;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att beskriva fyra informanters erfarenheter från deras engagemang i en ideell musikförening, för att sedan föreslå vad det är som definierar en meningsfull gemenskap. Uppsatsen utgår från ett kvalitativt material insamlat genom semistrukturerade intervjuer där informanterna förklarar deras syn på föreningens historia, om de anser det har funnits några genomgående idéer, vilken mening det går att tillskriva den årliga festivalen som föreningen anordnar samt vilken betydelse lokalen har haft för föreningen. LÄS MER

  4. 14. Vad motiverar människor att besöka musikfestivaler? : En kvantitativ studie kring besökares interna motivation 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Edona Ferizi; Elvisa Sestic; [2019]
    Nyckelord :Music festival; motivational factor; visitors; re-visit; motivation; dimensions; Musikfestival; motivationsfaktor; besökare; återbesök; motivation; dimensioner;

    Sammanfattning : The main goal of this study is to examine customers’ internal motivation and to investigate how motivational factors affects re-visits within music festivals. The study focuses on a customer perspective and has a quantitative approach. In order to obtain empirical data, the study has conducted a survey with 157 participants from ages of 18- 64. LÄS MER

  5. 15. “A little less conversation, a little more action please” - Triggering greener travel behaviour in a music festival context: The case of Fuchsbau Festival, Germany

    Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutet

    Författare :Julia Antonia Gause; [2017]
    Nyckelord :leisure travel behaviour; green music festivals; theory of consumption values; action research; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : With growing awareness about their environmental impact, music festivals have increased their efforts to become greener since the 2000s. In line with this trend, the German Fuchsbau Festival developed a transport plan, taking into account that up to 80.0% of a festival’s emissions are produced through audience travel. LÄS MER