Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Deep Reinforcement Learning on Social Environment Aware Navigation based on Maps

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Victor Sanchez; [2023]
    Nyckelord :Deep Reinforcement Learning; Environment-aware navigation; Robotics; Artificial Intelligence; Apprentissage par renforcement profond; Navigation consciente de l’humain; Intelligence Artificielle; Robotique; Djup Förstärkande Inlärning; Människomedveten navigering; Robotik; Artificiell Intelligens;

    Sammanfattning : Reinforcement learning (RL) has seen a fast expansion in recent years of its successful application to a range of decision-making and complex control tasks. Moreover, deep learning offers RL the opportunity to enlarge its spectrum of complex fields. LÄS MER

  2. 2. Smart spel för smarta människor

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Hanna Rudöfors; Martin Hesselgren Wallmark; [2023]
    Nyckelord :Autism spectrum disorder; augmented reality; daily occupation; prototype development; social interaction; serious games;

    Sammanfattning : The goal of this study is to design and evaluate a mobile augmented reality (AR) game application prototype to assist and motivate adults with autism spectrum disorder (ASD) to maintain a conversation and identify the necessary design aspects to achieve this. The problem is that people with autism can have difficulties with communicating with others and handling social situations, which makes it hard for them to make friends. LÄS MER

  3. 3. Att hantera en pandemi : En kvalitativ studie om äldre personers anpassning till aktivitetsinskränkningar under Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för rehabilitering

    Författare :Adam Hansson; Christoffer Humle; [2022]
    Nyckelord :Content analysis; Occupation adaptation; Occupational therapy; Pandemic; Strategies; Adaptation; Arbetsterapi; Innehållsanalys Pandemi; Strategier;

    Sammanfattning : Inledning och Bakgrund: Äldre personer har under Covid – 19 pandemin varit begränsade i sitt aktivitetsutförande, vilket har hindrat dem i deras vardagliga liv. De har till stora delar förpassats till hemmen och inte haft möjlighet att utföra de aktiviteter som de önskat att göra. LÄS MER

  4. 4. Skomakarens barn i kommunikationsbranschen : En kvalitativ studie om relationsskapande i sociala medier genom strategisk kommunikation för byråer i kommunikationsbranschen.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Ida Funeland; Lisa Johansson; [2021]
    Nyckelord :strategic communication; relationship building; social media; communications industry; practitioners; strategisk kommunikation; relationsskapande; sociala medier; kommunikationsbranschen; praktiker;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att få en djupare förståelse för hur utvalda praktiker i kommunikationsbranschen i Karlstad upplever anpassningen av sociala medier och dess roll för relationsskapande genom strategisk kommunikation.  Huvudfrågeställning: Hur upplever de utvalda praktikerna i den bransch som borde vara i framkant inom kommunikation anpassningen av det strategiska skiftet som sociala medier medfört?  o Hur upplever praktikerna sociala mediers roll i den strategiska kommunikationen för relationsskapande?o Hur kan praktikernas upplevelser av relationsskapande genom sociala medier som kommunikationsväg förklaras genom Social Information Processing Theory?o Hur kan praktikernas upplevelser av relationsskapande genom sociala medier som strategisk kommunikation förklaras genom Relationship Cultivation Strategies? Teorier: Social Information Processing, Relationship Cultivation  Metod: I denna studie har vi använt oss av metoden kvalitativa intervjuer och genomfört undersökningen på nio praktiker verkande i byråer inom kommunikationsbranschen. LÄS MER

  5. 5. Factors influencing brand preferences for instant foods: A comparative study between Sweden and Bangladesh

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Tahreen Huq; Imran Mahmood Sarker; [2020]
    Nyckelord :Brand preference; Instant foods; Cultural influence; Sweden; Bangladesh;

    Sammanfattning : Aim: This study aims to investigate the factors that influence consumers' brand preferences for instant foods focusing on the graduate-level students of Sweden and Bangladesh. Methodology: The research applied a qualitative approach. Semi-structured online interviews were conducted with ten graduate-level students from Sweden and Bangladesh. LÄS MER