Sökning: "PR 2.0"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden PR 2.0.

  1. 1. Sociala medier som ett nytt verktyg : En netnografisk studie om hur svenska företag använder digitala plattformar idag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sara Hussein; Reem Al-Falahi; [2016]
    Nyckelord :Web 2.0; social media; platforms’; interaction; Facebook; Twitter; Instagram; Swedish companies; Web 2.0; sociala medier; plattformar; interaktion; Facebook; Twitter; Instagram; svenska företag;

    Sammanfattning : Nya tekniker som Web 2.0 har med en tvåvägskommunikation utvecklat förutsättningarna på Internet som i sin tur bidragit till sociala medier som Facebook, Twitter och Instagram. Denna tillväxt har ändrat marknadsföring från att rikta sig mot ”rätt” kunder till att skapa en relation med sina kunder. LÄS MER

  2. 2. To Stand Out in the Crowd. How public relation activities effect a crowdfunding campaign for a tech-startup

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Simon Arvidsson; [2015-07-13]
    Nyckelord :Crowdfunding; Kickstarter; startup; public relations; web 2.0; alternative financing for entrepreneurs;

    Sammanfattning : This thesis handles the phenomena of crowdfunding and how public relations effect a campaign. A real-life experiment was conducted on the crowdfunding platform Kickstarter. The experiment including two groups, the first one was given the treatment ” external PR” while the other had to rely on internal community awareness. LÄS MER

  3. 3. Att bygga kundengagemang och relationer i sociala medier : En kvalitativ studie av organisationers strategiska kommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Natalie Iacovoni; Alexandra Åhré; [2015]
    Nyckelord :Social media; Organizations; Engagement; Stratigic communication; Web 2.0; PR; CRM;

    Sammanfattning : Today’s organizations can not avoid social media. Previous research focuses on how organizations should communicate in general, and not how communication between organizations and customers is expressed to build customer engagemant and relationships. LÄS MER

  4. 4. Självupptagna eller inbjudande? : En kvantitativ och kvalitativ undersökning om hur NGOs kommunicerar med sin publik på Facebook.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Jennie Bank; Sofia Wahlgren; [2014]
    Nyckelord :NGO’s; communication; Habermas; Web 2.0; PR 2.0; Facebook; interaction; NGOs; kommunikation; Habermas; Web 2.0; PR 2.0; Facebook; interaction;

    Sammanfattning : Worldwide result over internetusers show that Sweden internet users comes at third place. The technological development has been explosive. Individuals can with the help of technology live some, in other cases all their social lifes through social media. LÄS MER

  5. 5. PR 2.0 skapar nya digitala relationer och kommunikationsmöjligheter : En fallstudie om ett universitets närvaro på Facebook

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Linda Rinman; [2013]
    Nyckelord :public relations; PR 2.0; sociala medier; kommunikation; interaktion; web 2.0;

    Sammanfattning : .... LÄS MER