Avancerad sökning
Visar resultat 16 - 20 av 42 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
16. I svåraste laget eller hur bra som helst? Konstruktionsbaserad andraspråksundervisning i praktiken.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språketSammanfattning : Det talas en hel del om konstruktionsgrammatikens relevans för andraspråksinlärningen. Den här uppsatsen handlar om praktisk tillämpning av konstruktionsgrammatik i klassrummet. LÄS MER
17. Jag, du och vi i en mentorskapsrelation - En studie om mentorskapsrelationer som pedagogiskt redskap för lärande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Uppsatsen handlar om hur mentorskapsrelationen verkar som pedagogiskt verktyg för lärandet. I dagens samhälle kan mentorskap bland annat betraktas användas utifrån tanken om att främja det livslånga lärandet och som svar på samhällsutmaningar, såsom att bidra till att fler får kvalificerat arbete. LÄS MER
18. Implementeringsfaktorer i skolans värld : En kvalitativ studie om de bakomliggande faktorerna till en lyckad implementering av en pedagogisk modell för lärare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Dagens samhälle präglas av en ständig förändring och utveckling, vilket ställer krav på att skolan ska utvecklas i samma takt som det övriga samhället. Skolan ska vara likvärdig för alla. LÄS MER
19. BUSTER - får jag läsa för dig? : En kvalitativ studie om pedagogers upplevelse av social tjänstehund som pedagogiskt stöd.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Enligt skollagen ska alla barn och elever ges den ledning och stimulans som de behöver i sittlärande och sin personliga utveckling för att de utifrån sina egna förutsättningar ska kunnautvecklas så långt som möjligt i enlighet med utbildningens mål. Syftet med denna studie äratt söka förstå på vilket sätt pedagogen upplever den sociala tjänstehund som ettpedagogiskt stöd för elever. LÄS MER
20. Då som nu för alltid : Att skriva ett kompendium till gymnasielärare med förslag för hur matematikens historia kan integreras i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)Sammanfattning : Detta arbete handlar om matematikens historia i matematikundervisningen på gymnasienivå. Huvudsyftet är att undersöka hur matematiklärare kan integrera historiska aspekter i sina lektioner och att ge konkreta förslag för hur detta kan göras. LÄS MER