Avancerad sökning

Visar resultat 16 - 20 av 42 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 16. I svåraste laget eller hur bra som helst? Konstruktionsbaserad andraspråksundervisning i praktiken.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språket

    Författare :Matilda Brasch; [2018-01-29]
    Nyckelord :konstruktionsgrammatik; mönsterigenkänning; andraspråksinlärning; andraspråksundervisning; typfall;

    Sammanfattning : Det talas en hel del om konstruktionsgrammatikens relevans för andraspråksinlärningen. Den här uppsatsen handlar om praktisk tillämpning av konstruktionsgrammatik i klassrummet. LÄS MER

  2. 17. Jag, du och vi i en mentorskapsrelation - En studie om mentorskapsrelationer som pedagogiskt redskap för lärande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Pedagogik

    Författare :Cecilia Bisgaard; [2018]
    Nyckelord :Mentorskap; relationell pedagogik; utbildningsrelation; ansvar; förebildlighet; lärande; relationer; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen handlar om hur mentorskapsrelationen verkar som pedagogiskt verktyg för lärandet. I dagens samhälle kan mentorskap bland annat betraktas användas utifrån tanken om att främja det livslånga lärandet och som svar på samhällsutmaningar, såsom att bidra till att fler får kvalificerat arbete. LÄS MER

  3. 18. Implementeringsfaktorer i skolans värld : En kvalitativ studie om de bakomliggande faktorerna till en lyckad implementering av en pedagogisk modell för lärare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Viktoria Alyhr; Josephine Huss; [2017]
    Nyckelord :Change work; change strategy; implementation factors; educational model; teachers; Förändringsarbete; förändringsstrategi; implementeringsfaktorer; pedagogisk modell; lärare;

    Sammanfattning : Dagens samhälle präglas av en ständig förändring och utveckling, vilket ställer krav på att skolan ska utvecklas i samma takt som det övriga samhället. Skolan ska vara likvärdig för alla. LÄS MER

  4. 19. BUSTER - får jag läsa för dig? : En kvalitativ studie om pedagogers upplevelse av social tjänstehund som pedagogiskt stöd.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Johanna Bergman; [2016]
    Nyckelord :djurassisterad pedagogik; hund i skolan; pedagogik; pedagogiskt stöd; specialpedagogik; social tjänstehund.;

    Sammanfattning : Enligt skollagen ska alla barn och elever ges den ledning och stimulans som de behöver i sittlärande och sin personliga utveckling för att de utifrån sina egna förutsättningar ska kunnautvecklas så långt som möjligt i enlighet med utbildningens mål. Syftet med denna studie äratt söka förstå på vilket sätt pedagogen upplever den sociala tjänstehund som ettpedagogiskt stöd för elever. LÄS MER

  5. 20. Då som nu för alltid : Att skriva ett kompendium till gymnasielärare med förslag för hur matematikens historia kan integreras i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Tam Vu; [2016]
    Nyckelord :mathematics; history; problem solving.; matematik; historia; problemlösning;

    Sammanfattning : Detta arbete handlar om matematikens historia i matematikundervisningen på gymnasienivå. Huvudsyftet är att undersöka hur matematiklärare kan integrera historiska aspekter i sina lektioner och att ge konkreta förslag för hur detta kan göras. LÄS MER