Sökning: "Pernilla Andersson"

Visar resultat 36 - 40 av 69 uppsatser innehållade orden Pernilla Andersson.

  1. 36. Tribal tillhörighet : Ett framtida perspektiv på marknadssegmentering?

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Oskar Andersson; Pernilla Wadenfors; [2013]
    Nyckelord :Segmenteringsteori; geografisk segmentering; tribes; Segmentation theory; ; geographic segmentation; ; demographic segmentation; ; psychographic segmentation; attitudes; tribes; tribal marketing; brand attitude; demografisk segmenterin; psykografisk segmentering; ; attityder; tribal marknadsföring; ; varumärkesattityd;

    Sammanfattning : För att få en tydlig bild av en marknad använder företag sig av segmenteringstekniker för att dela upp konsumenter i olika segment med målet att kunna precisera sina marknadsföringsåtgärder och optimera sina försäljningsutsikter. I dagens globaliserade multikanalsamhälle suddas landsgränser ständigt ut, vilket skapar ett behov för företag att istället identifiera regionala marknader. LÄS MER

  2. 37. Hur användningen av TAKK skulle kunna gynna barns språkutveckling och kommunikation : Några förskollärares tankar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPI

    Författare :Lisa Strolz; Pernilla Andersson; [2013]
    Nyckelord :funktionsnedsättning; TAKK; kommunikation; språk; språkutveckling;

    Sammanfattning : Vårt syfte med denna studie var att ta reda på hur några förskollärare tänker kring användningen av TAKK (Tecken som Alternativ och Kompletterande Kommunikation) för att främja barns språkutveckling och kommunikation. Utifrån detta syfte formulerade vi följande frågeställningar: ”Hur ser några förskollärare på användningen av TAKK?” och ”Hur anser några förskollärare att TAKK gynnar språkutvecklingen och kommunikationen hos barn?”. LÄS MER

  3. 38. Att vara eller inte vara en läsare : En bild av pojkars och flickors sagotillfällen i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Avdelningen för kultur-, religions- och utbildningsvetenskap

    Författare :Pernilla Andersson; [2013]
    Nyckelord :Barn; böcker förskola; genusperspektiv;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka om det skilde på barnens läsning utifrån ett genusperspektiv. Undersökningen genomfördes på en förskola i en grupp av 12 barn i åldrarna 3-4 år. Den metod som användes var observationer med fältanteckningar och med hjälp av en filmkamera. LÄS MER

  4. 39. Att förändra en högskolas kodplan : fallstudie vid Högskolan Väst

    Kandidat-uppsats, Avd för företagsekonomi

    Författare :Pernilla Andersson; Victoria Sjöstedt; [2013]
    Nyckelord :kodplan; kontoplan;

    Sammanfattning : Studie "Att förändra en högskolas kodplan (- fallstudie vid Högskolan Väst)" i kursen Examensarbete i företagsekonomi - kandidatexamen med inriktning mot redovisning, VT 2013 har genomförts av Pernilla Andersson och Victoria Sjöstedt. Vi har på uppdrag av Högskolan Väst undersökt hur en kodstruktur kan vara strukturerad för att uppfylla interna och externa redovisningskrav och behov. LÄS MER

  5. 40. Hur får vi elever att läsa med flyt? Åtta specialpedagogers/speciallärares uppfattningar om läsflyt

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Ingela Andersson; Pernilla Bogren; [2012-09-26]
    Nyckelord :läsflyt; avkodning; fonologisk medvetenhet; prosodi;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur åtta specialpedagoger/speciallärare arbetar med elever som inte nått kunskapskravet att läsa med flyt i år 3. Teori: Studien är inspirerad av en hermeneutisk ansats. Inom hermeneutiken handlar det om att tolka och förstå. LÄS MER