Sökning: "Personalen som tillgång i service"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Personalen som tillgång i service.
1. Småföretagens överlevnad i Visby innerstad : En kvalitativ studie om småföretag inom detaljhandeln
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att öka medvetenheten kring vilka resurser som är viktiga för att småföretag inom detaljhandeln ska överleva i Visby Innerstad. Vidare avser studien att delge tankar kring handeln i Visby innerstad utifrån den lokala konsumentens perspektiv. LÄS MER
2. Styrning av hemtjänsten inom Karlstads kommun : En studie ur ett tjänstelogiskt perspektiv
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Styrsätt från privata sektorn såsom NPM har implementerats i den offentliga sektorn med syfte att förändra arbetssätten som styr aktörerna i de offentliga organisationerna. Arbetssätten har dock i många fall lett till ett detaljstyrt arbete för medarbetarna i offentliga organisationer, vilket hämmat aktörernas möjlighet att skapa värde för medborgarna. LÄS MER
3. Konsten att samla upp släckvatten : En fallstudie av svensk släckvattenhantering
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Byggkonstruktion och brandSammanfattning : Släckvatten är den biprodukt som blir kvar efter att en brand är släckt och innehåller många olika föreningar som är skadliga för miljö och hälsa. Till exempel kan ett utsläpp av släckvattenslå ut en vattentäkt som tar många år och kostar många miljoner att återställa, om det ens går. LÄS MER
4. NÄR DET KRISAR : En kvalitativ studie av folkbibliotekens anpassning till covid-19-pandemin
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Den rådande covid-19-pandemin har inneburit stora prövningar för bibliotek världen över; Sverige är inget undantag. Syftet med denna uppsats har varit att med hjälp av begreppet resiliens skapa fördjupad förståelse för hur folkbibliotek har anpassat sig till den pågående covid-19-pandemin, samt hur väl de har kunnat behålla sin struktur och funktion trots de förändrade omständigheterna som pandemin har inneburit. LÄS MER
5. Att shoppa online i butik - Hinder och möjligheter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaperSammanfattning : Kvalitetsutveckling kräver ständiga förbättringar för att möta och överträffa kundernas förväntningar. Denna studie har utförts av studenten hos organisationen MQ vid deras butik i Motala. LÄS MER