Sökning: "Pine och gilmore"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Pine och gilmore.

  1. 1. Teamwork makes the Theme work : A qualitative study on theming and performative labour as a differentiation strategy on SME Cafés in Sweden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Zeeb Hala; To Quan Luu; [2023]
    Nyckelord :servicescape; theming; theme; performative labour; aesthetic labour; emotional labour; interaction; teamwork; café; coffee shop; differentiation; differentiation strategy; Disneyization; SME;

    Sammanfattning : Servicescape is a physical setting where the performance, delivery and consumption are exchanged within a service marketplace. It includes sensory components, such as the theme of the place that has a high impact on customer perceptions and purchasing decisions and providing them with extraordinary experiences (Pine and Gilmore, 1999; Zeithaml, Bitner and Gremler, 2009). LÄS MER

  2. 2. It's All About the Money : A Study on Tourism Entrepreneurship in a Socialist State

    Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Sara Öst Grundemark; Camilla Larsson; [2013]
    Nyckelord :Tourism; entrepreneurship; Cuba; Casas Particulares;

    Sammanfattning : This Minor Field Study, undertaken as a Bachelor’s Thesis within the field of tourism, examines the role of entrepreneurship in the socialist state of Cuba. The study focuses on the business and ownership of private room renting, called Casas Particulares; examining influencing factors, means and implications of the business. LÄS MER

  3. 3. Standardisering och upplevelser i globaliseringens spår: Vad betyder utvecklingen för galleriorna

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Nicolas Nath; Oskar Zander; [2009]
    Nyckelord :Standardization; differentiation; experiences; consumer preferences; shopping-malls; globalization;

    Sammanfattning : Some theorist, like George Ritzer and Max Weber, claim that everything has its optimal process and that all companies therefore will strive towards standardization. Researchers like Paco Underhill and Pine & Gilmore on the other hand, claim that an increasingly global competition forces businesses to focus more on consumer demands, experiences and differentiation. LÄS MER

  4. 4. Konsten att skapa SinnesEkonomi

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Helena Östansjö; Carola Holm; Lindström Ida; [2008]
    Nyckelord :Upplevelser; Spa; Sinnesmarknadsföring; Experience Economy;

    Sammanfattning : Upplevelsens era är här och ställer samtliga aktörer i samhället inför utmaningar. Upplevelsen ska inte längre bara fylla ett funktionellt behov, den ska beröra konsumenten på ett helt annat sätt. LÄS MER

  5. 5. Key Success Factors i projekt inom Entertainment, En fallstudie av HippHipp! [paw rihk-titt]

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maria Petersson; Camilla Norberg Hansen; Stefan Haslbeck; [2004]
    Nyckelord :Key Success Factors; Experience Economy; Projekt; Entertainment; Företagskultur; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet är att beskriva ett projekt inom Entertainment och identifiera dess Key Success Factors. En fallstudie gjordes av privatteaterproduktionen HippHipp! [paw rihk-titt] som gavs i Lund 2003-2004. I en induktiv studie genomfördes nio stycken intervjuer som resulterade i ett empiriskt material. LÄS MER