Sökning: "Populistiska kommunikationsstrategier"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Populistiska kommunikationsstrategier.
1. ”Moderat men inte måttlig. Enligt vänstern är jag en av Apokalypsens ryttare” - En kvalitativ studie om populistisk kommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Under de senaste åren har en ökning skett av populistisk kommunikation, vilket kan ses som en konsekvens av den övergripande medialiseringen av samhället och politiken. Tidigare forskning har främst fokuserat på populismens ideologiska positionering och den politiska eller populistiska aktören i sig och inte på populism som kommunikationsstrategi. LÄS MER
2. Den populistiska kommunikationsstrategin : En studie om Sverigedemokraternas Sverigeturné 2017
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Tillsammans med den populistiska vågen i Europa kan studierna om populism som fenomen förklaras ligga i tiden. Den här studien har riktat sig in på populismen i Sverige genom att analysera Sverigedemokraternas Sverigeturné 2017. LÄS MER
3. Medier och Radikala Högerpopulistiska Aktörer : En komparativ studie av Sverigedemokraterna och Dansk Folkeparti i pressen
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : De radikala högerpopulistiska partierna Sverigedemokraterna och Dansk Folkeparti har båda etablerat sig i Sveriges respektive Danmarks partisystem. Då studier av populism och populistiska aktörer i relation till journalistik ur ett medievetenskapligt perspektiv är få, är denna studies syfte att studera och diskutera relationen mellan journalistik och radikala högerpopulistiska aktörer. LÄS MER