Sökning: "Quick Service Restaurants"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Quick Service Restaurants.
1. Corporate Sustainability Due Diligence : the Swedish Quick Service Restaurant Sector
Master-uppsats, SLU/Department of Molecular SciencesSammanfattning : This thesis project looked at the preparedness of the Quick Service Restaurant Sector (QSRS) in Sweden for the introduction of a new EU law in 2024, the Corporate Sustainability Due Diligence Directive (CSDDD). Food systems play a major role in the climate crisis, contributing up to one third of all greenhouse gas emissions, with the QSRS playing a significant role in this across the globe. LÄS MER
2. Snabbmatsrestuarangers lokalanpassning på matkulturer : En kvalitativ studie på hur matkulturer påverkar menyn
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Every nation has a different culture. It is complicated to directly transfer the same food product to another market because of the close integration between the food and culture. It requires a local adaptation in the food product that will fit the new market that has a different national culture. LÄS MER
3. MILJÖ- OCH HÅLLBARHETSBESLUT BLAND SVENSKA RESTAURANGER
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund Ökande befolkningstillväxt och konsumtion inverkar negativt på miljö och naturresurser vilket medför att konsumenter blir mer medvetna om kollektiva klimateffekter. Livsmedelsindustrin står för stor miljöpåverkan och om de förenta nationernas klimatmål ska kunna uppfyllas före 2030 behöver restauranger, liksom andra verksamheter, medverka och styra sin bransch mot en hållbar riktning och arbeta preventivt för att undvika att skapa negativa framtida samhällsförhållanden. LÄS MER
4. Towards Understanding the “User of the Future”
Master-uppsats, KTH/Integrerad produktutvecklingSammanfattning : A fast-moving technological landscape is driving companies of today to constantly search for the solutions of tomorrow. As a result, companies are constantly searching for the next big thing and speculating on possible futures. LÄS MER
5. CONSUMER PERCEPTIONS OF THE FAST FOOD INDUSTRY IN SWEDEN.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The fast food industry is one of the important and growing segments of the overall restaurant industry. At the same time, it is a very dynamic and competitive business where too many vendors are chasing too few clients.To maintain sustainable growth and long-term success it is crucial to meet consumer needs and offer value to them. LÄS MER