Sökning: "Real Estate Agent"
Visar resultat 26 - 30 av 235 uppsatser innehållade orden Real Estate Agent.
26. En unik bransch med kunden i fokus : En kvalitativ studie om relationsbyggande inom fastighetsmäklarbranschen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : The housing deal is one of the biggest deals made in life where a lot of money and emotions are involved. It is about a special business in which the real estate agent has an important role. The real estate profession is a profession of trust that largely is about building customer relationships. LÄS MER
27. En oreglerad budgivningsprocess : Hur fastighetsmäklare upplever att en icke lagreglerad budgivningsprocess påverkar förtroendet för fastighetsmäklare på fastighetsmarknaden i Sverige
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Hetsiga budgivningar och avsaknaden av en lagreglerad budgivningsprocess i Sverige skapar en osäkerhet, oro och misstankar hos konsumenter på bostadsmarknaden. Detta är något som kan anses påverka förtroendet för fastighetsmäklaren. LÄS MER
28. Fastighetsvärdering ur tre perspektiv : En kvalitativ studie i värdering av småhus
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Sedan finanskrisen 2008 har reglerna kring bankers kapital och likviditetshantering stramats åt i nya reformpaketet Basel Ⅲ vars implementering fortgår. I dagsläget styrs bankernas kreditgivning av det internationella regelverket samt Finansinspektionens bolånetak på 85 procent av fastighetens marknadsvärde. LÄS MER
29. Fastighetsmäklaren och Gap-Modellen i praktiken : En kvalitativ studie om hur fastighetsmäklare praktiskt åtgärdar gap i kundernas förväntningar.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Abstract Background and Aim: A professional real estate agent offers a service that is constructed by the creation and maintenance of the relationship with both sellers and buyers. It's important for the real estate agent´s survival that he performs and delivers the service quality that customers expect. LÄS MER
30. En studie om sociala medier i förmedlingen : Sociala medier som marknadsföringskanal och dess effekter för enskilda fastighetsmäklare
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Bakgrund Mäklare som fenomen, det vill säga en aktör som står mellan två parter och försöker hitta en lösning som gynnar båda, är en företeelse som funnits i alla tider. I digitaliseringens tidsålder har mäklare också tagit steget ut på nätet och så även till plattformar för sociala medier, såsom Facebook och Instagram. LÄS MER