Sökning: "Retur"

Visar resultat 16 - 20 av 109 uppsatser innehållade ordet Retur.

  1. 16. Att minska e-handelns returgrad : Hur medietekniska lösningar kan minska andelen returer

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Tove Rosberg; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; fashion industry; return; product information; customer review; size guide; virtual fitting room; E-handel; modebranschen; returer; produktinformation; recensioner; storleksguider; virtuella provrum.;

    Sammanfattning : Eftersom e-handeln ökar och returgraden likaså har returer blivit ett av e-handelns största miljöproblem, särskilt inom modebranschen. Detta arbete syftar därför till att undersöka vad som påverkar den höga returgraden samt hur olika medietekniska lösningar såsom produkt-information, kundrecensioner, storleksguider och virtuella provrum kan minska returgraden. LÄS MER

  2. 17. Optimization of district coolingsystems : A case study in a Swedish industrial setting

    Master-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Siri Sinimaa; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Energy utilization as well as heating and cooling specifically constitutes a large share of the energy consumption in the EU. Reducing greenhouse gas emissions in this sector is thereby of importance to mitigate climate change and fulfill the criteria stated by the Paris Agreement of limiting the increasing global mean temperature to 1.5 °C. LÄS MER

  3. 18. Returpolicys påverkan i förhållande till konsumentbeteende : En kvantitativ studie om hur returpolicys påverkar konsumentbeteendet inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jowel Hashim; Safwen Ouertani; [2022]
    Nyckelord :Return policies; e-commerce; consumer behavior; fashion industry; planned return; return behavior; Returpolicys; e-handel; konsumentbeteende; modebranschen; planerad retur; Returbeteende;

    Sammanfattning : I takt med den digitala utvecklingen under de senaste åren har intresset för att handla på nätetökat. E-handelns tillväxt och påverkan har medfört att företag har börjat skifta sin försäljningoch marknadsföring online, detta har lett till att konsumentbeteendet har skiftat till mer onlineshopping. LÄS MER

  4. 19. Affärsmodeller för cirkulära kontorsmöbler - En nulägesanalys av branschen för möbelrekonditionering

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Lukas Kimberg; [2022]
    Nyckelord :circular economy; circular business model; furniture reconditioning; sustainability; policy instruments; Earth and Environmental Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : The irresponsible use and premature disposal of office furniture, influenced by current linear business models causes a high environmental impact and depletion of natural resources. Innovative and circular business models can be applied in order to close, narrow and slow down resource loops. LÄS MER

  5. 20. E-handelskunders köpbeteenden : En kvantitativ studie om köpbeteenden och beslutsfattande i förhållandetill hållbara leverans- och returalternativ

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Jonatan Schlyter Sjöslätt; Sirin El Mokbel; Cristian Mazilu; [2022]
    Nyckelord :E-commerce; buying behaviour; sustainability; environment; B2C; delivery; return; E-handel; köpbeteende; hållbarhet; miljö; B2C; leverans; retur;

    Sammanfattning : Over the last couple of years, a remarkable increase in e-commerce sales have occurred due to enhanced consumption patterns during the Covid-19 pandemic. In addition, e-commerce companies have to a greater extent emphasized customer adaptation in regards to delivery opportunities. LÄS MER