Sökning: "Retur"

Visar resultat 21 - 25 av 109 uppsatser innehållade ordet Retur.

  1. 21. Konsumentens väg till retur : En kvalitativ undersökning gällande en konsuments returbeteende av modevaror via e-handeln

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linnea Lindström; Freja Kumlin; [2021]
    Nyckelord :E-handel; Retur; Returbeteende; Tillfredsställelse; Returpolicy; Mode;

    Sammanfattning : Antalet inköp och returer via e-handel har under de senaste åren ökat kraftigt. Majoriteten av de varor som inhandlas via e-handeln är modevaror där även antalet returer inom denna produktkategori är hög. Denna uppsats syftar till att studera en konsuments returbeteende av modevaror via e-handeln. LÄS MER

  2. 22. Server-side image processing in native code compared to client- side image processing in WebAssembly

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Marcus Alevärn; [2021]
    Nyckelord :WebAssembly; Native code; Server-side; Client-side; Image processing; Performance; WebAssembly; Maskinkod; Serversidan; Klientsidan; Bildbehandling; Prestanda;

    Sammanfattning : Today, companies are developing processor demanding applications on the web, for example, 3D visualization software and video and audio software. Some of these companies have a native desktop application written in for example C++. LÄS MER

  3. 23. Returbeteende av modevaror i e-handeln : en kvantitativ studie om konsumenters hållbarhetsattityder och företags returpolicys påverkan på returbeteendet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Rebecka Johansson; Sofia Thunberg; Alice Häussler Jansson; [2021]
    Nyckelord :Return behavior; return policies; sustainability; attitude; sustainability attitudes; e-commerce; consumer behavior.; Returbeteende; returpolicys; hållbarhet; attityd; hållbarhetsattityder; e-handel; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Coronapandemins bidrag till en kraftigt ökad e-handel lyfter problemet med de ökade returerna och dess negativa miljöpåverkan. Hållbarhet har blivit en viktig aspekt i dagens samhälle som ökar i popularitet parallellt med e-handelns tillväxt, vilket utifrån ett konsumentperspektiv blir motstridigt. LÄS MER

  4. 24. The Environmental Impact of E-commerce : A comparative analysis of CO2e emissions in e-commerce and traditional retailing

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Johanna Bladelius; Klara Volmerdal; [2021]
    Nyckelord :E-commerce; Traditional Retailing; Transportation; Packaging; Environment; Sustainability; E-handel; Traditionell handel; Transport; Förpackningar; Miljö; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to explore the environmental impact of e-commerce, considering the effects on CO2e emissions from transportation and implications on product packaging.  Method: The research approach used in the study is an exploratory single case study design. LÄS MER

  5. 25. Ohållbar retur leder till fair use-klausul Förändra konsumentattityder till ett hållbart returbeteende

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Felicia Larsson; Jennifer Czerapowicz; [2020-06-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER