Sökning: "Seven Focus Areas"

Visar resultat 1 - 5 av 154 uppsatser innehållade orden Seven Focus Areas.

  1. 1. “MAN DRUNKNAR I INFORMATION FAKTISKT, DET ÄR ETT JÄTTEPROBLEM”. En kvalitativ intervjustudie av hur forskare söker information i sitt forskningsarbete.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Clara Tullgren; [2024-03-06]
    Nyckelord :Information; informationssökning; forskare; mkv-forskare; Ellis modell; användar- och användningsstudier; Norden; medie- och kommunikationsvetenskap;

    Sammanfattning : To search for information today is, by many, seen as an easy and uncomplicated task. All you need is a digital device and the knowledge of the world is there for you to find and use. LÄS MER

  2. 2. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Andersson; Jonas Eklund; [2023]
    Nyckelord :UX; User Experience; Design; Usability; Trust; Loyalty; Customer relations; UX; User Experience; Design; Användarvänlighet; Tillit; Lojalitet; Kundrelationer;

    Sammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER

  3. 3. Polisiära och lagstiftande åtgärder i syfte att öka gångtrafikanters trafiksäkerhet : En översiktsstudie

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :dennis larsson; [2023]
    Nyckelord :Road safety; Traffic safety; Pedestrian; Law enforcement; Legislation; Traffic accidents; Hot-spots; Reduced speed limit; Road safety cameras; Action program; Risk behaviours; Traffic lights;

    Sammanfattning : Background: The whole of society is facing major challenges regarding the ongoing climate change and the possibility of creating sustainable development. This also largely applies to today's trafficsystem, which needs to change to more sustainable trffic system. LÄS MER

  4. 4. Supply Chain Incentive Alignment in Bottom of the Pyramid environments

    Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Rawan Yacoub; [2023]
    Nyckelord :Supply chain incentive alignment; Supply chain incentives; Bottom of the pyramid; Base of the pyramid; Multinational Corporations; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Background: Alleviating poverty is critical for achieving sustainability (Zomorrodi et al., 2019). LÄS MER

  5. 5. Nyckeln till motivation? : En studie om hur employer branding kan leda till motiverade medarbetare.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Julia Göranson; Ellen Lövgren Bränd; Era Zylfijaj; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; motivation; organizational culture; strategy; employee; HR; Employer branding; motivation; organisationskultur; strategi; medarbetare; HR;

    Sammanfattning : Problemformulering: På vilka sätt kan employer branding öka motivationen hos medarbetare? Syfte: Syftet med studien är att kartlägga employer brandings påverkan på medarbetarnas motivation.  Metod: Studien bygger på en deduktiv ansats med en kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER