Sökning: "Seven Focus Areas"
Visar resultat 1 - 5 av 154 uppsatser innehållade orden Seven Focus Areas.
1. “MAN DRUNKNAR I INFORMATION FAKTISKT, DET ÄR ETT JÄTTEPROBLEM”. En kvalitativ intervjustudie av hur forskare söker information i sitt forskningsarbete.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : To search for information today is, by many, seen as an easy and uncomplicated task. All you need is a digital device and the knowledge of the world is there for you to find and use. LÄS MER
2. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER
3. Polisiära och lagstiftande åtgärder i syfte att öka gångtrafikanters trafiksäkerhet : En översiktsstudie
Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Background: The whole of society is facing major challenges regarding the ongoing climate change and the possibility of creating sustainable development. This also largely applies to today's trafficsystem, which needs to change to more sustainable trffic system. LÄS MER
4. Supply Chain Incentive Alignment in Bottom of the Pyramid environments
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : Background: Alleviating poverty is critical for achieving sustainability (Zomorrodi et al., 2019). LÄS MER
5. Nyckeln till motivation? : En studie om hur employer branding kan leda till motiverade medarbetare.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Problemformulering: På vilka sätt kan employer branding öka motivationen hos medarbetare? Syfte: Syftet med studien är att kartlägga employer brandings påverkan på medarbetarnas motivation. Metod: Studien bygger på en deduktiv ansats med en kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER