Sökning: "Social Media adverts"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Social Media adverts.

  1. 1. Viral Attraction: Incongruency in Job Adverts on Social Media

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sofia Zetterberg; Joel Söderholm; [2024]
    Nyckelord :Viral Marketing; Incongruency; Employer Attractiveness; Social Media; Students;

    Sammanfattning : Organizations are facing increasing challenges when it comes to securing talent. Harsh competition and a young generation more inclined to bargain means more activities to stand out and become an attractive employer. LÄS MER

  2. 2. What is the influence of Social Media advertisements on Millennials and Generation Z consumers' behaviors towards dating Apps? A study of Muzz

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Marwan Al Rabea; Rami Faour; Solan Shekany; [2023]
    Nyckelord :TikTok; Instagram; Social Media; Social Media adverts; Advertising Effectiveness; Consumer Behavior Theory; Uses and Gratification Theory; Millennials; Generation Z; Dating apps; Niche Dating Apps; Muzz; Muzmatch Previous name of Muzz .;

    Sammanfattning : Abstract Background: Social media is becoming more prominent each day. Platforms such as TikTok and Instagram are amongst the top six social media platforms used by Generation Z and Millennials (Dixon, 2023; Ceci, 2023). LÄS MER

  3. 3. Vill du designa en annons? Se hit. : En kvalitativ studie om vad som påverkar design av annonser för sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Ida Johansson; Susanna Nordgren; [2022]
    Nyckelord :Social media advertising; Social media; Design principles; Usability heuristics; Designing adverts; Golden rules; Visual design principles;

    Sammanfattning : Social media is an integrated part of our everyday life. Every user on social media could be a possible customer. The number of users have generated new possibilities for companies to use social media as a tool for marketing. Companies can therefore be more visible as well as they can broaden their scope. LÄS MER

  4. 4. Headhunting och sociala medier : Hur påverkar headhunterns geografiska kontext arbetssättet?

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Oscar Liljegrahn; Christoffer Dacke; [2021]
    Nyckelord :Headhunting; social media; geographical context.; Headhunting; sociala medier; geografisk kontext;

    Sammanfattning : Inledning: Föreliggande studie undersöker hur rekryteringsmetoden headhunting kan genomföras i Sverige och hur sociala medier samt LinkedIn används i processen. Studien undersöker även hur headhunterns geografiska kontext kan påverka arbetssättet, vilket är ett outforskat område sedan tidigare. LÄS MER

  5. 5. Influencer marketing and its effectiveness on consumers’ attitudes and purchase intention

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Erica Wärme; Louise Olsson; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; Online advertising; Attitudes; Influencers; Electronic word-of-mouth; Social media; Purchase intention;

    Sammanfattning : Social media is nowadays one of the best ways to reach new potential customers. Social media platforms allow influencers to promote brands and reach even more customers. These new platforms are relatively untested as regards its effectiveness. LÄS MER