Avancerad sökning

Hittade 5 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. What’s the problem with Women not Working? A Critical Analysis of the Skill India Development Mission & Explanations on Female Labor Force Participation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Ekonomisk-historiska institutionen

    Författare :Sofia Brännström; [2020]
    Nyckelord :economic development; female labor force participation; gender equality; labor force participation; policy analysis; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study analyses the Skill India Development Missions ways to increase female labor force participation and economic development. Previous research finds that the low rates of women working in India, in times of rising economic growth and education, are driven by supply, demand, or data related factors. LÄS MER

  2. 2. Att leva med långvariga bensår : - En litteraturstudie

    M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskap

    Författare :Lina Brännström; Sofia Hedman; [2019]
    Nyckelord :långvariga bensår; upplevelser; omvårdnad; litteraturstudie; kvalitativ innehållsanalys.;

    Sammanfattning : Att leva med långvariga bensår innebär ett liv med sjukdom, livet förändras och upplevs krävande för den drabbade. En sjukdomsbild med bensår ser olika ut och ger en individuell påverkan hos personer, det är därför av vikt att på ett djupare sätt försöka förstå hur det är att leva med långvarig sjukdom. LÄS MER

  3. 3. Living the Brand : - En kvalitativ fallstudie om Lindex arbete med att leva och agera efter organisationens varumärke

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Olivia Edlund; Sofia Brännström; [2017]
    Nyckelord :Living the Brand; organisationer; varumärken; värdeskapande kommunikation; organisationskommunikation; organisationskultur; varumärkesbyggande;

    Sammanfattning : I dagens konsumtionssamhälle är det vitalt att kunna utmärka sig från sina konkurrenter. Att ha ett starkt varumärke är något som blivit framstående för organisationer för att kunna positionera sig rätt på marknaden och hamna i konsumenternas intresse. LÄS MER

  4. 4. Kulturella skillnader-lekande lätt? : En kvalitativ studie om små och medelstora företags problem med kultur vid internationell marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Sofia Buller; Moa Brännström; [2009]
    Nyckelord :Nationell kultur; Internationalisering; Globalisering; SME;

    Sammanfattning : Sammanfattning I dagens krympande värld så tvingas allt fler företag ut på den internationella marknaden. Detta kan vara problematiskt för många små och medelstora företag då de saknar de resurser de behöver för att skaffa sig information om de nya marknaderna och deras kultur. LÄS MER

  5. 5. South African nurses' experiences of the concept of Activity, in nursing of elderly

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för hälsa

    Författare :Erica Brännström; Sofia Fors; [2004]
    Nyckelord :aktivitet; gemenskap; äldre; omvårdnad; sjuksköterska; livskvalitet; kultur; activity; communion; elderly; care; nursing; quality of life; culture;

    Sammanfattning : Activities and relations are something that all people have in common. Throughout activity we fulfill some basic needs, which are necessary to regain physical, mental, social and spiritual wellbeing. LÄS MER