Sökning: "Strategi företag energi"
Visar resultat 11 - 15 av 28 uppsatser innehållade orden Strategi företag energi.
11. SUSTAINABILITY ASSESSMENT OF DECENTRALISED SOLAR PROJECTS: INTRODUCING A MULTI-CRITERIA APPROACH
Master-uppsats, KTH/EnergiteknikSammanfattning : Lack of energy access in developing countries remains a major barrier in the economic development of rural communities. Worldwide, about 1.3 billion people lack access to modern energy services, and there is a need to pursue ways other than grid extension due to the remoteness of most of these communities from national grids. LÄS MER
12. Deep Green, en jämförande analys
Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Marin energi har stor potential att på ett relativt miljövänligt sätt utvinna energi ur bl.a. vind, vågor och strömmar. Prototyper och kraftverk för att skörda energi ur tidvattenströmmar har de senaste 10 åren blivit mer populärt, inte minst för att uppnå de miljökraven som ställts internationellt. LÄS MER
13. How to future proof a Business Model : Capture and capitalize value in the field of Urban Mining
Master-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Context: During the 21st century several alarming reports have been published that deals with the depletion and pollutant of the earth by human interference. The earth is an ending resource and so are the mountains and bedrocks which are continuously mined in order to harvest its minerals. LÄS MER
14. En studie av spårbarhetssystem i modeindustrin
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Allmänheten har blivit mer uppmärksammad vad gäller miljörelaterade frågor och ställer högre krav på företag att arbeta för en hållbar utveckling. Generellt sett har företagen utformade riktlinjer vad gäller arbetsmiljö och arbetsvillkor men sämre insyn i produktionens miljöpåverkan. LÄS MER
15. How to design a distribution flow to the Indian market - Based on market potential, import regulations, and trade barriers
M1-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistikSammanfattning : BACKGROUND AND PURPOSE A global company aiming at a high market position in the future, which Axis Communications AB is, is forced to address the emerging markets. Axis has previously focused on Brazil, Russia, and China and now it is time to address the fourth BRIC country; India, since it is considered to have one of the world's greatest market potential. LÄS MER