Sökning: "Supervisors’ role"

Visar resultat 1 - 5 av 106 uppsatser innehållade orden Supervisors’ role.

  1. 1. S.O.S Support Of Supervisors - A qualitative study on how middle-level managers perceive support within their organization: A social exchange perspective

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Laura Kirstine Tatschke Gammelgaard; Emelie Karlsson Offerlind; [2024]
    Nyckelord :Leadership support; support for managers; organizational support; organizational support theory; social exchange theory perceived organizational support; middle-level management; Social Sciences;

    Sammanfattning : Support in an organizational context has been a topic of academic discussion for many years. While there is no doubt that organizational support has been researched thoroughly, it seems that the focus always seems to land on the employee-manager perspective. LÄS MER

  2. 2. Poliser och ny lagstiftning : En kvalitativ studie om kännedom och kompetens

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Enheten för polisiärt arbete

    Författare :Robin Govik; [2024]
    Nyckelord :polis; kunskap; kompetens; knowledge management; lagstiftning; kunskapsöverföring;

    Sammanfattning : This study delves into two key facets of police engagement with new legislation: how officers become aware about new laws and how they develop the competence to apply them. The motivation behind this research is to identify potential gaps in knowledge transfer and competency necessary for the application of new legal frameworks. LÄS MER

  3. 3. Nya utbildningskrav - Hur påverkas rekryteringen? : En kvalitativ studie om de nya utbildningskravens påverkan på rekryteringen av revisorer

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emelie Eriksson; Oscar Hermodsson; Paulina Frykholm; [2023]
    Nyckelord :Auditor; profession theory; auditor education; audit quality; competence; recruitment; audit teams; Revisor; professionsteori; revisorsutbildning; revisionskvalité; kompetens; rekrytering; revisorsteam;

    Sammanfattning : Titel: Nya utbildningskrav – Hur påverkas rekryteringen? En kvalitativ studie omde nya utbildningskravens påverkan på rekryteringen av revisorer Författare: Emelie Eriksson, Paulina Frykholm och Oscar Hermodsson Handledare: Linus Axén och Rickard Wilhelmsson Nyckelord: Revisor, professionsteori, revisorsutbildning, revisionskvalité, kompetens,rekrytering, revisorsteam Bakgrund: I takt med omvärldsförändringar som globalisering, teknisk utveckling och nya regler för finansiell och icke-finansiell rapportering, står den traditionella revisorsrollen inför en förändring och revisionsbranschen behöver anpassas utefter detta. Den 1 juli 2018 ändrade Revisorsinspektionen utbildningskraven för att bli auktoriserad revisor. LÄS MER

  4. 4. Kompetenser och färdigheter hos nyblivna arbetsledare inombyggproduktion

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Mahad Yassin; Fuad Mohamed Hersi; Elyas Abdelouahab; [2023]
    Nyckelord :AutoCAD; CAD; Bluebeam; Excel; Grön person; Kvalitativ; REVIT;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att ta reda på de kompetenser och färdigheter en nybliven arbetsledare inom produktion behöver erhållit. I bakgrunden beskrivs det vad en arbetsledare är för något samt vad den har för arbetsuppgifter översiktligt. LÄS MER

  5. 5. “Fake it til you make it” : - en kvalitativ studie om butiksmedarbetares upplevelser av emotionellt arbete

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Malin Ramström; Stina Sirén; [2023]
    Nyckelord :Retail; retail employee; store manager; customer interaction; handling emotions; emotional labor; emotional rules; surface acting; deep acting; social support; organizational conditions;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to increase the understanding of how retail employees experience the organizational conditions in the workplace in order to be able to perform emotional work in relation to customers. The study is conducted through six qualitative semi-structured interviews with retail employees who are employed in different companies in the retail industry in Sweden. LÄS MER