Sökning: "Swedish schools"
Visar resultat 31 - 35 av 2992 uppsatser innehållade orden Swedish schools.
31. Undervisning med digitala redskap för samhällskunskapslärare : Digitala tekniker och verktyg för lärare i ämnet samhällskunskap på gymnasienivå
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : This study aimed to visualize how and when teachers in civics can use digital techniques and tools. A discussion concerning digital literacy took place to clarify the concept. LÄS MER
32. Lärares perspektiv på studiebesök och gästundervisning inom samhällskunskapsundervisningen : Möjligheter och utmaningar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : One of the main purposes with the subject of social studies is, according to The Swedish National Agency for Education (Skolverket), to foster future democratically active citizens and one way to achieve this is to use study visits and bring guests to the social studies education. The purpose of this study was therefore to research teachers’ opportunities and challenges to organize and conducting study visits and guest education. LÄS MER
33. The game changer. Hur AI förändrar undervisning i biologi.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Instiutionen för biologi och miljövetenskapSammanfattning : The purpose of this work has been to analyze how the implementation of AI in high school has affected biology education from the perspectives of both teachers and students. The study has examined how the increased presence of AI in education affects students' learning ability and how AI can assist the teacher in biology education. LÄS MER
34. Confident in my class: A secondary data study of maths motivation and students’ sociodemographic factors in grade three and four in Sweden.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: This thesis aims to point to how motivation as well as achievement in maths and students’ sociodemographic factors can correlate for grade three and four in Swedish schools. Theory: The two theories used in the thesis are Expectancy-value Theory by Eccles and Cultural Capital by Bourdieu. LÄS MER
35. Lärande och lek i utomhusmiljö
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : This bachelor thesis was conducted by Otto Lindblad, Måns Olström and Ivana Trujic. It´s an empirical qualitative study that is meant to give the reader a deeper understanding of how teachers practice leisure home in Swedish schools while they use the outdoor environment. LÄS MER