Sökning: "Symbolic recognition"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden Symbolic recognition.

  1. 1. ”Kyrkan förvaltar, äger 460 tusen hektar av skapelsen” : En kvalitativ innehållsanalys av samiska perspektiv på försoningsprocessen mellan Svenska kyrkan och det samiska folket.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Laila Björnström; [2023]
    Nyckelord :Reconciliation; Church of Sweden; Sami people; Decolonization; Post colonialism; Försoning; Svenska kyrkan; Samer; Dekolonisering; Postkolonialism;

    Sammanfattning : This essay examines Sami perspectives on the reconciliation process between the Sami people and the church of Sweden. This is based on a qualitative content analysis of the recitals during the Ságastallamat conference in October 2022 that brought together Sami and church representatives. LÄS MER

  2. 2. Bankers visuella externa kommunikation under ekonomiskt oroliga perioder : “Vi fokuserar på bolån så att du kan fokusera på livet”

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Agnes Besterman; [2023]
    Nyckelord :Visual external communication; Bank; Crisis period; Crisis communication; Inflation; Mortgage; Brand; Interview; Visuell extern kommunikation; Bank; Krisperiod; Kriskommunikation; Inflation; Bolån; Varumärke; Intervju;

    Sammanfattning : Vi befinner oss just nu i mitten av 2023 som är en ekonomiskt orolig period på grund av kriget i Ukraina, corona-pandemi, energikris och inflation. Banker kan betraktas som en livsnödvändig samhällsinstitution som under denna period kan minska oron i samhället och samtidigt bygga ett starkt varumärke med hjälp av sin visuella externa kommunikation. LÄS MER

  3. 3. Extern design och marknadsföringssamarbete - ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christina Maria Iliadou; Mariann Ebrahim; [2022]
    Nyckelord :external design; marketing; marketing lead; design lead; co-branding; collaboration patterns; innovation; brand consistency; star-based designer.; extern design; marknadsföring; marketing lead; design lead; co-branding samarbetsmönster; innovation; varumärkeskonsistens; stjärndesigner;

    Sammanfattning : The lack of synergy between design and marketing departments can result in less innovative products which can lead to less customer satisfaction. This problem has affected the perfume and cosmetic industry as well, which is considered to be an industry with high competitiveness but also a high innovation rate. LÄS MER

  4. 4. I de lärdas rum : En kvalitativ textanalys av hur kulturaktörer representeras i Dagens Nyheter Kultur

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Bergman Magnus; Antman Debels Måns; [2022]
    Nyckelord :Bourdieu; Habitus; Semiotik; Myter; Binära motsatsförhållanden; Klass;

    Sammanfattning : In 2020, The Swedish government agency SCB presented a report that examined the educational and social background of admitted students at university level arts- and culture programmes in Sweden. Results showed that 79 percent of those admitted during the period 2015-2019 had parents with post-secondary backgrounds. LÄS MER

  5. 5. A COMPARATIVE STUDY ON HOW THE WORLD WILDLIFE FUND ADAPTED ITS 2014 ENVIRONMENTAL COMMUNICATION CAMPAIGN EARTH HOUR IN SWEDEN AND TURKEY

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Melisa Bergström; [2021]
    Nyckelord :Climate change; Earth Hour; Environment Communication; Narrative Framing; Symbolic Action; Environmental Advocacy Campaigns; Klimatförändringar; Earth Hour; Miljö Kommunikationskampanj;

    Sammanfattning : Klimatförändringar är ett allvarligt problem som hotar vår planet och alla dess invånare.Världsnaturfonden (World Wildlife Fund) arbetar för att minimera och förhindra de skrämmandekonsekvenser som vi oundvikligen kommer att möta om vi fortsätter att leva och konsumera som vi gör. LÄS MER