Sökning: "Therése Lindgren"

Visar resultat 6 - 10 av 26 uppsatser innehållade orden Therése Lindgren.

  1. 6. Hade hon blivit en mäktig influencer? En fallstudie av Arbetsförmedlingens kampanj Gör plats

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Linnea Sjöstedt; [2020]
    Nyckelord :The Swedish Public Employment Service; advertising campaign; qualitative content analysis; influencer; social responsibility; Arbetsförmedlingen; reklamkampanj; kvalitativ innehållsanalys; influencer; socialt ansvar;

    Sammanfattning : I september 2019 valde Arbetsförmedlingen att samarbeta med framgångsrika personer i reklamkampanjen Gör plats. Kampanjen bestod av fem bilder där frågan ställdes om de framgångsrika personerna hade nått lika stor framgång om de haft en funktionsnedsättning. LÄS MER

  2. 7. "Hade hon blivit en mäktig influencer?" : En fallstudie av Arbetsförmedlingens kampanj Gör Plats

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Frida Eriksson; [2020]
    Nyckelord :representation; call-out culture; disability; advertising;

    Sammanfattning : This case study examines a widely criticized part of an advertising campaign published by the Swedish Public Employment Service. The criticized picture is a montage that features one of Sweden’s largest influencers, Therese Lindgren’s, head edited onto the body of the disabled influencer Natalie Eriksson. LÄS MER

  3. 8. Influencers : morgondagens politiska opinionsbildare?

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Julia Runfors; Moa Dahlén; [2020]
    Nyckelord :​influencers; semiotisk analys; politiska uttryck; ”vi de”-konstruktioner; Social Sciences;

    Sammanfattning : I det digitala samhället konkurrerar traditionella massmedier allt mer med sociala medier om publikens uppmärksamhet. Trenden visar att nästkommande generation väljer sociala medier i första hand och prioriterar bort konventionella nyhetsmedier, trots dess väsentlighet i ett demokratiskt samhälle. LÄS MER

  4. 9. "This is my favorite beauty product… Do you like it too?” : A quantitative study on the user's interaction on beauty brands' Instagram account and how the presence of an influencer effect it.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Fanny Evensson; Erika Jansson; [2020]
    Nyckelord :Influencer; interaction; parasocial interaction and beauty market.; Influencer; interaktion; parasocial interaktion och skönhetsbranschen.;

    Sammanfattning : Looking at earlier studies and previous research in influencer marketing and parasocial relations between influencers and their followers, many of them are studying influencers in other countries such as Singapore and not in Sweden. This is a research gap we want to fill, which is why this study is focusing on Swedish influencers. LÄS MER

  5. 10. Teknik på Youtube : En diskursanalys av teknik i Youtubevideor

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Olivia Bång; [2019]
    Nyckelord :Technology discourse; Youtube; informal learning; Teknikdiskurs; Youtube; informellt lärande;

    Sammanfattning : Teknikämnet i grundskolans senare år är ett ämne som möter många problem. Ämnet har i sitt innehåll och syfte förändrats en hel del i och med de olika skolreformerna och idag (2018) saknar över hälften av de verksamma lärarna ämnesbehörighet. LÄS MER