Sökning: "Turismprodukter"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Turismprodukter.

  1. 1. Att turismifiera ett land : Ett svenskt perspektiv om Innovasjon Norges arbete som Destination Marketing Organisation utifrån en framställningsprocess.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Elin Haglund; Felicia Löfstedt; [2014]
    Nyckelord :Destination Marketing Organisation; Platsmarknadsföring; Kommersialisering; Destination image; Innovasjon Norge; Visit Norway;

    Sammanfattning : Destination marketing organisations (DMO) är ett fenomen som går att studera utifrån flera aspekter. Vi valde att utgå från DMO positionering och distribution av turismprodukter vilket skapade frågeställningen: Hur förmedlas Norge som en nationell destination? Organisationen är komplex, och detta arbetets syfte är därför att få en ökad förståelse för DMOs arbete utifrån en egenskapad modell, DMOs framställningsprocess av en destination. LÄS MER

  2. 2. Hur priser påverkar turismen : En studie om prissättningen av turismprodukter i Stockholm

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Hannah Öhrström; Isa Jansson; [2013]
    Nyckelord :Tourism; Prices; Consumer behavior; Tourism products; Stockholm; Turism; Priser; Konsumentbeteende; Turismprodukter; Stockholm;

    Sammanfattning : Denna rapport syftar till att reda ut vad utländska turister anser om priserna i Stockholm och om höga priser på en destination kan resultera i att turister väljer bort det som resmål. Detta har vi valt att undersöka genom ett kvantitativt förfarande och vi har även valt att utgå från konsumentbeteende för att förstå hur turisters beslutsprocess ser ut i valet av resmål. LÄS MER

  3. 3. “Everybody talks about the weather, but nobody does anything about it.” : En kvalitativ fallstudie av turistdestinationen Ölands väderkänslighet ur turismaktörers perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Malin Nyberg; [2013]
    Nyckelord :Weather conditions; weather information; Tourists expectations; Tourism Activities; Öland; Tourist Destination; Marketing; News media; Väderförhållanden; Väderinformation; Turisters förväntningar; Turismaktiviteter; Öland; Turistdestination; Marknadsföring; Nyhetsmedia;

    Sammanfattning : Titel: “Everybody talks about the weather, but nobody does anything about it.” Författare: Malin Nyberg Institution: Fakultetsnämnden för ekonomi och design, Ekonomihögskolan, ELNU Kurs: Turismvetenskap III – Examensarbete, 15 hp. LÄS MER

  4. 4. Förutsättningar för gränsregionala samarbeten inom turism : en fallstudie av SÖT-regionen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap

    Författare :Hanna Hirvelä; [2011]
    Nyckelord :Tourism; region; cross-border cooperation; regional development; accessibility; competitiveness; place marketing; Turism; region; gränsöverskridande samarbete; regional utveckling; tillgänglighet; konkurrenskraft; platsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Regioner blir allt vanligare arbetsområden, något som EU uppmuntrar genom att avskaffa gränshinder och finansiera regionala projekt via strukturfonderna. Det har dock gjorts få studier kring gränsöverskridande samarbeten gällande turism. LÄS MER

  5. 5. Den traditionella resebyråns betydelse : En studie utifrån researrangörers perspektiv

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Marie Kjellberg; Veronika Milata; [2010]
    Nyckelord :den traditionella resebyrån; researrangör; disintermediering; distributionskanaler; nätverkssamhälle; informationsteknologi;

    Sammanfattning : Researrangörer har under en lång tid distribuerat sina produkter genom resebyråer eftersom det innan internets uppkomst var det bästa alternativet. Frågan är dock om resebyråns tjänster räcker till för att researrangörer i dagens priskänsliga och konkurrenskraftiga samhälle finner det lönsamt att distribuera sina produkter genom traditionella resebyråer när siffror tydligt visar på att tillväxten och framtiden finns på internet. LÄS MER