Sökning: "VAD ÄR EN KANDIDATUPPSATS"

Visar resultat 11 - 15 av 484 uppsatser innehållade orden VAD ÄR EN KANDIDATUPPSATS.

  1. 11. Produktionslayouter under den fjärde industriella revolutionen : En studie som jämför lina med funktionell layout under dagens marknadsförhållanden och teknologiska lösningar

    Kandidat-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Valentin Stabnikov; [2023]
    Nyckelord :facility layouts; process layout; product layout; Industry 4.0; AIV; footprint of layouts; expansion flexibility; produktionslayouter; funktionell layout; lina; Industri 4.0; AIV; fotavtryck av layouter; expansionsflexibilitet;

    Sammanfattning : Dagens marknad är mycket osäker och föränderlig, vilket är en utmaning för bland annat industriföretag. För att förbli relevanta för marknaden måste företag anpassa sig. Anpassningen möjliggörs genom att företagen är flexibla i hela sin verksamhet. LÄS MER

  2. 12. Rekrytering i privat och offentlig sektor : - En kvalitativ studie som jämför rekryteringsprocesser mellan den privata och offentliga sektorn i Västerås kommun

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Philip Grankvist; Viktor Hammer; Benjamin Pizzoni Elfving; [2023]
    Nyckelord :Recruitment; Recruitment process; Public sector; Private sector; Rekrytering; Rekryteringsprocess; Offentlig sektor; Privat sektor;

    Sammanfattning : Datum:  2023-05-30 Nivå:   Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp  Institution:  Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare:                   Grankvist, Philip Hammer, Viktor  Pizzoni Elfving, Benjamin                     (99/07/30)        (01/03/14)             (01/12/20)                                                                                   Titel:   Rekrytering i privat och offentlig sektor -En kvalitativ studie som jämför     rekryteringsprocesser mellan den privata och offentliga sektorn i Västerås kommun  Handledare:  Konstantin Lampou                                                     Nyckelord:  Rekrytering, Rekryteringsprocess, Offentlig sektor, Privat sektor   Frågeställningar: Vilka likheter och skillnader finns det i rekryteringsprocessen mellan offentlig    och privat sektor, hur överensstämmer dessa med teoretiska modeller för    rekrytering? Vad kan den offentliga och privata sektorn lära sig av varandra i respektive    rekryteringsprocess? Syfte:    Syftet med undersökningen är att få en djupare insyn i olika organisationers    rekryteringsprocesser i den offentliga och privata sektorn. För att sedan se    vilka skillnader och likheter som existerar mellan sektorerna samt vad de    kan lära sig av varandra. LÄS MER

  3. 13. Gen Z & hållbar modekonsumtion online : En kvalitativ studie om Gen Z:s attityder gentemot hållbar modekonsumtion online

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elenore Juliusson; Tarek Elias Mohsen; [2023]
    Nyckelord :Hållbarhet; planerat beteende; avsikt-beteendegap; konsumtion; generation Z; hållbart mode;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Elenore Juliusson (98/07/17) Tarek Elias Mohsen   (92/09/21) Titel:   Gen Z & hållbar konsumtion online Handledare:  Sara Melén Hånell Nyckelord:  Hållbarhet, planerat beteende, avsikt-beteendegap,  konsumtion, generation Z, hållbart mode   Forskningsfråga: Hur översätts Gen Z:s attityd när det kommer till köpbeteende online     med fokus på mode och hållbarhet?  Syfte:   Studien undersöker Gen Z:s attityd till hållbar modekonsumtion och    vad som påverkar deras köpbeteende online. Metod:  Kvalitativ metod med fokusgruppsintervjuer. LÄS MER

  4. 14. En exkluderande universalitet -En diskursanalys av mål och visioner om jämställdhet i Agenda 2030

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Monika Johansson; [2023]
    Nyckelord :Jämställdhet; Agenda 2030; hållbar utveckling; diskursanalys; feminism; maskulinitet; universell; Foucauldiansk dislursanalys.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Författare: Monika Johansson Titel: En exkluderande universalitet - En diskursanalys av mål och visioner om jämställdhet i Agenda 2030 Kandidatuppsats: SOCK07, 15 hp. Handledare. LÄS MER

  5. 15. Spara en krona eller samla en poäng? : En kvantitativ studie som redovisar vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Emma Johansson; Felicia Lundmark; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning :   Datum:                               2023-05-30     Nivå:                                  Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng     Institution:                          Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet     Författare:                                                Emma, Johansson                 Felicia, Lundmark                                                                  (97/10/25)                                 (00/05/11) Titel:                            Spara en krona eller samla en poäng? En kvantitativ studie som redovisar vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen.     Handledare:                Rana Mostaghel   Nyckelord:                  Purchase Intention, Rabattkodsmarknadsföring, Lojalitet, Medlemskap, Köpprocess, AIDA, Influencer Marketing, Buyer-decision making process   Forskningsfrågor:       Påverkar tillgängligheten för informationssökande och jämförande konsumenternas purchase intention? Hur stor betydelse har faktorerna leveransalternativ, fraktkostnader, betalningsalternativ och medlemskap för konsumenternas purchase intention? Är rabattavdrag från ordinarie pris eller lojalitet till ett företag viktigare för konsumenter?      Syfte:                           Syftet med denna kvantitativa studie är att redovisa vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen. LÄS MER