Sökning: "VAD ÄR EN KANDIDATUPPSATS"
Visar resultat 11 - 15 av 484 uppsatser innehållade orden VAD ÄR EN KANDIDATUPPSATS.
11. Produktionslayouter under den fjärde industriella revolutionen : En studie som jämför lina med funktionell layout under dagens marknadsförhållanden och teknologiska lösningar
Kandidat-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : Dagens marknad är mycket osäker och föränderlig, vilket är en utmaning för bland annat industriföretag. För att förbli relevanta för marknaden måste företag anpassa sig. Anpassningen möjliggörs genom att företagen är flexibla i hela sin verksamhet. LÄS MER
12. Rekrytering i privat och offentlig sektor : - En kvalitativ studie som jämför rekryteringsprocesser mellan den privata och offentliga sektorn i Västerås kommun
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Grankvist, Philip Hammer, Viktor Pizzoni Elfving, Benjamin (99/07/30) (01/03/14) (01/12/20) Titel: Rekrytering i privat och offentlig sektor -En kvalitativ studie som jämför rekryteringsprocesser mellan den privata och offentliga sektorn i Västerås kommun Handledare: Konstantin Lampou Nyckelord: Rekrytering, Rekryteringsprocess, Offentlig sektor, Privat sektor Frågeställningar: Vilka likheter och skillnader finns det i rekryteringsprocessen mellan offentlig och privat sektor, hur överensstämmer dessa med teoretiska modeller för rekrytering? Vad kan den offentliga och privata sektorn lära sig av varandra i respektive rekryteringsprocess? Syfte: Syftet med undersökningen är att få en djupare insyn i olika organisationers rekryteringsprocesser i den offentliga och privata sektorn. För att sedan se vilka skillnader och likheter som existerar mellan sektorerna samt vad de kan lära sig av varandra. LÄS MER
13. Gen Z & hållbar modekonsumtion online : En kvalitativ studie om Gen Z:s attityder gentemot hållbar modekonsumtion online
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Elenore Juliusson (98/07/17) Tarek Elias Mohsen (92/09/21) Titel: Gen Z & hållbar konsumtion online Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Hållbarhet, planerat beteende, avsikt-beteendegap, konsumtion, generation Z, hållbart mode Forskningsfråga: Hur översätts Gen Z:s attityd när det kommer till köpbeteende online med fokus på mode och hållbarhet? Syfte: Studien undersöker Gen Z:s attityd till hållbar modekonsumtion och vad som påverkar deras köpbeteende online. Metod: Kvalitativ metod med fokusgruppsintervjuer. LÄS MER
14. En exkluderande universalitet -En diskursanalys av mål och visioner om jämställdhet i Agenda 2030
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Författare: Monika Johansson Titel: En exkluderande universalitet - En diskursanalys av mål och visioner om jämställdhet i Agenda 2030 Kandidatuppsats: SOCK07, 15 hp. Handledare. LÄS MER
15. Spara en krona eller samla en poäng? : En kvantitativ studie som redovisar vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Emma, Johansson Felicia, Lundmark (97/10/25) (00/05/11) Titel: Spara en krona eller samla en poäng? En kvantitativ studie som redovisar vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen. Handledare: Rana Mostaghel Nyckelord: Purchase Intention, Rabattkodsmarknadsföring, Lojalitet, Medlemskap, Köpprocess, AIDA, Influencer Marketing, Buyer-decision making process Forskningsfrågor: Påverkar tillgängligheten för informationssökande och jämförande konsumenternas purchase intention? Hur stor betydelse har faktorerna leveransalternativ, fraktkostnader, betalningsalternativ och medlemskap för konsumenternas purchase intention? Är rabattavdrag från ordinarie pris eller lojalitet till ett företag viktigare för konsumenter? Syfte: Syftet med denna kvantitativa studie är att redovisa vilka faktorer som påverkar konsumentens purchase intention med fokus på skönhetsbranschen. LÄS MER