Sökning: "VD kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 92 uppsatser innehållade orden VD kommunikation.
1. Ett familjeföretags VD-byte, vad förändras? En fallstudie om ett familjeföretags VD-byte och dess interna förändringar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att öka förståelsen kring ett familjeföretags VD-byte och dess interna förändringar. Empirisk data har samlats in genom kvalitativa intervjuer från informanter på fallföretaget Vilpe som år 2020 genomgick ett VD-byte. LÄS MER
2. Hantering av elkrisen. En kvalitativ studie om ledningens krishantering och kriskommunikationen under den rådande elkrisen i svenska elföretag.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företag och organisationer har genom alla tider behövt utstå, hantera och överleva diverse olika kriser. Den senaste tiden har världen återigen befunnit sig i en tid av ovisshet i och med den rådande elkrisen som brutit ut i Europa vilket har fått stora konsekvenser för den svenska elmarknaden. LÄS MER
3. Är en oförutsedd samhällskris ett hot mot organisationskulturen eller en möjlighet till att stärka den? - en kvalitativ analys av organisationskulturen på ett företag och hur den påverkas till följd av distanserade förutsättningar
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : I denna studie undersöks organisationskulturens påverkan av en samhällskris inom ett medelstort svenskt företag, som likt många andra, fått genomlida coronapandemin. När ett digitaliserat distansarbete hastigt införs, och när medarbetare inte längre arbetar tillsammans som ett kollektiv på plats, kan organisationskulturen komma att hamna i skymundan. LÄS MER
4. Strategier för plötsliga prisförändringar inom åkerinäringen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Gotlands geografiska läge gör att många behöver ta sig till och från fastlandet med båt eller flyg. För åkerinäringen som kör gods till och från Gotland är färjan det enda alternativet. Destination Gotland är den enda aktör som främjar resor till och från fastlandet. LÄS MER
5. Skapandet av ett legitimt scenframträdande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Byggandet av en organisation som externt uppfattas som trovärdig och legitim är av stor vikt för att långsiktigt värna om organisationens överlevnad. Detta görs exempelvis genom att kommunicera om organisationens hållbarhetsprestationer och visioner, och utgör grunden för hur organisationen följaktligen uppfattas av sina intressenter. LÄS MER