Sökning: "VMA"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet VMA.
1. Anatomiska och funktionella resultat efter behandling av vitreomakulär traktion/adhesion (VMA/VMT) med vitrektomi eller ocriplasmin (Jetrea®)
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för medicinska vetenskaperSammanfattning : Background: Vitrectomy is a well-accomplished method for treatment of vitreomacular traction. In 2013, a new approach for treating symptomatic vitreomacular traction was presented, ocriplasmin (Jetrea®), that could perform enzymatic vitreolysis. LÄS MER
2. Kriskommunikation i det digitala samhället
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Detta kandidatarbete syftar till att påpeka några av de möjligheter som digitaliseringen bidrar till, genom att bland annat lyfta smartphones och sociala medier som en potentiell kanal för utökad kriskommunikation. I en krissituation är kommunikation av yttersta vikt. LÄS MER
3. Krisinformation i molnet : Att uppnå stabil distribuering av krisinformation med Cloud Computing
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Denna studie undersöker hur svenska myndigheter bör tänka för att uppnå en stabil driftlösning vid distribuering av webbaserad krisinformation med hjälp av molntjänster. Resultatet är fyra faktorer som myndigheter kan använda sig av och ta hänsyn till för att uppnå detta. LÄS MER
4. Kan och vill du att platspositionering hjälper dig vid en nödsituation? En rapport om SOS alarms kompletterande system för VMA och allmänhetens tankar kring det
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
5. Segmentering och varumärkespositionering på dagens marknad för miljövänlig el
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen har för avsikt att segmentera dagens marknad för miljövänlig el. Detta för att se hurföretag kan positionera sitt varumärke på marknaden. Teorin i uppsatsen omfattas avpositionerings-, varumärkesutvecklings- och segmenteringsteori. LÄS MER