Sökning: "Viktor Hansson"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden Viktor Hansson.

  1. 11. Hur vardagskonsumtionen blev iögonfallande - En studie om premiumisering

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Britting; Viktor Hansson; [2015]
    Nyckelord :Premium; premiumisering; premiumlivsmedel; konsumentbeteende; personligt varumärke; kommodifiering; iögonfallande konsumtion; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Hur vardagskonsumtionen blev iögonfallande – en studie om premiumisering Seminariedatum: 2015-05-26 Kurs: FEKN90: Examensarbete på civilekonomprogrammet, 30 högskolepoäng Författare: Oskar Britting och Viktor Hansson Handledare: Annette Cerne Nyckelord: Premium, premiumisering, premiumlivsmedel, konsumentbeteende, personligt varumärke, kommodifiering, iögonfallande konsumtion Syfte: Att utifrån teorier om konsumentbeteende, undersöka rådande premuimiseringstrender, huruvida konsumenter genom vardagskonsumtion av premiumiserade livsmedel kan skapa önskad självbild och bygga personligt varumärke, samt vilka signaler denna konsumtion sänder gentemot konsumentens omgivning. Metod: Studien har genomförts med kvalitiv metod, hermeneutiskt synsätt, samt abduktiv ansats som kombinerar litteratur och teori med, för denna studie, insamlad empiri. LÄS MER

  2. 12. Utveckling av poleringsmodul

    M1-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Niklas Löfgren; Hansson Viktor; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 13. Lyxkonsumtion – behov eller intresse?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Britting; Eleni Gahnsby; Viktor Hansson; [2014]
    Nyckelord :Lyxkonsumtion; iögonfallande konsumtion; identitetssökande; konsumentbeteende; självbild; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Lyxkonsumtion bland svenska studenter Seminariedatum: 2014-06-05 Ämne/kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidat- nivå, 15 högskolepoäng Författare: Oskar Britting, Eleni Gahnsby, Viktor Hansson Handledare: Jon Bertilsson Nyckelord: Lyxkonsumtion, iögonfallande konsumtion, identitetssökande, konsument- beteende, självbild Syfte: Att utifrån läran om konsumentbeteenden förstå hur svenska universitetsstuden- ter förhåller sig till status- och lyxkonsumtion i kategorin kläder, skor och accessoarer, hur de väljer att visa upp detta för omgivningen, samt vilka underliggande behov för lyx- konsumtionen som existerar. Metod: Med utgångspunkt i hermeneutik, genomfördes en kvalitativ studie med semi- strukturerade intervjuer. LÄS MER

  4. 14. Att skriva (på) staden : En studie om graffiti- och gatukonstutövares praktik och meningskapande i det offentliga rummet

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Viktor Hansson; [2013]
    Nyckelord :public space; urban; social order; appropriation; identity; graffiti; street art; Det offentliga rummet; urban; social ordning; appropriation; identitet; graffiti; gatukonst;

    Sammanfattning : The purpose with this essay is to examine and create an understanding for what meaning graffiti and street art has for those who practice it. Furthermore, the practice of graffiti and street art is seen in relation to how urban space is produced. LÄS MER

  5. 15. Sverige bygger högt i trä

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Utbildningar i Helsingborg

    Författare :Viktor Hansson; Olle Hervén; [2011]
    Nyckelord :flervåningshus; cbbt; akustik; brand; trä; trästomme; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : I Sverige har det i över 100 år varit förbjudet att bygga hus i trä högre än två våningar. Lagen upphävdes 1994 då byggnormen ändrades och trähus återigen fick byggas högt då lagen ändrades från att begränsa materialval till att kräva de funktionskrav som skall uppfyllas. LÄS MER