Sökning: "Volkswagen"

Visar resultat 6 - 10 av 87 uppsatser innehållade ordet Volkswagen.

  1. 6. CSR i förhållande till legitimitet vid en skandal : En kvalitativ innehållsanalys om hur BMW och Volkswagen använt CSR-kommunikation, vid en skandal

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Seefat Mahboob; Alice Törnkvist; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; legitimacy; crisis management; crisis communication; sustainability report; CSR-report; Corporate Social Responsibility CSR ; legitimitet; krishantering; kriskommunikation; hållbarhetsrapport; CSR-rapport;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ innehållsanalys vars syfte är att beskriva och analysera hur CSR har använts som ett verktyg vid en skandal hos företagen BMW och Volkswagen för att återfå sin legitimitet. Uppsatsen bidrar med kunskap kring hur CSR kan användas som ett verktyg vid en skandal hos de valda företagen för att återfå sin legitimitet. LÄS MER

  2. 7. Closing the GAPS

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tessa Rauthe; Victoria Friman; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: CLOSING THE G A P S: Detecting misalignments between the corporate brand identity and brand image of Volvo Cars and Volkswagen within the German and Swedish markets Date of the Seminar: 02.06. LÄS MER

  3. 8. Hur kaniner, tomtar och humor övertalar dig att köpa ny bil : En semiotisk- och retorisk analys av Volkswagens reklamfilmer av Maja Koch och Linnea Bogren

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Linnea Bogren; Maja Koch; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In today’s society, people are flooded with information from different organizations, with companies competing to capture the attention of consumers. Today’s market requires companies to communicate their brand well to overcome the competition and information overload, which is why companies have recently taken the benefits of communication into account. LÄS MER

  4. 9. Bilarna räddar världen : En kvalitativ studie om hur miljöfrågan framhävs i svensk bilreklam

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Albin Andersson; Jakob Norrman; [2022]
    Nyckelord :Volvo; Volkswagen; Kia; Toyota; metakommunikation; socialsemiotik; meningsskapande; reklamfilm; ideationella berättarfunktioner; commodity self; realm of conversion; miljömedvetenhet;

    Sammanfattning : Environmental issues are a hot topic in political debates and residents are becoming more and more aware of them, forcing car manufacturers to follow a strategy based on these principles. Our goal with the study is to analyze four different car manufacturers' commercials to find out how they create their commercials to succeed in selling and make a product that is stressful for climate emissions appear harmless. LÄS MER

  5. 10. UI Design Trends InAutomobile DigitalMedia Players : How Trends Compare To User Preference In Sweden

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Máté Kézy; Adam Stendahl; [2022]
    Nyckelord :Human-machine interface; digital media player; car media player; UI design; car interface; automobile; driver preference; Volvo; Mercedes-Benz; Toyota; Kia; Volkswagen; VW; Apple CarPlay; Android Auto; Sweden.;

    Sammanfattning : This study aims to evaluate the preferences of drivers in Sweden, in regard to incar digital media players. As interfaces in cars, to some extent, are taking over thefunctionality of physical buttons and knobs, it is increasingly important for carmanufacturers to better understand what their users prefer. LÄS MER