Sökning: "Wireframe"

Visar resultat 6 - 10 av 23 uppsatser innehållade ordet Wireframe.

  1. 6. Redesign of a website and visual brand language : Development of a new website and graphic profile for an energy efficiency company

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Emma Olsén; [2021]
    Nyckelord :Industrial Design Engineering; User-Centered Design; User Interface; Website Design; Branding; Rebranding; Redesign; Graphic Profile; Interaction Design; Teknisk Design; Användarcentrerad Design; Användargränssnitt; Hemsidedesign; Webbdesign; Varumärkesdesign; Redesign; Grafisk Profil; Interaktionsdesign;

    Sammanfattning : The project that is presented in this report is the result of a master thesis for the Industrial Design Engineering programme at Luleå University of Technology. The project was conducted towards and together with the company Leosol during the fall of 2020. LÄS MER

  2. 7. HälsoHjälparen : En användarvänlig kostprogramsapp

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Patrik Lindfors; [2021]
    Nyckelord :Teknisk Design; User Experience; Usability; Grafisk Design; Kostprogramsapp;

    Sammanfattning : Since the start of the pandemic, the number of downloaded health apps have increased by 25 percent (Orcha, 2021). Today, there are hundreds of apps available. However, these are deficient in several aspects. Some of them offer complete diet programs, but then the user lacks the flexibility to freely choose what to eat. LÄS MER

  3. 8. Digital lösning för fysisk aktivitet

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Ida Ekholm; Fredrik Fransson; [2018]
    Nyckelord :Smartphone application; walking trails; points of interests; movement; hiking.; Mobilapplikation; Vandringsleder; Intressepunkter; Rörelse; Vandring.;

    Sammanfattning : Abstract The purpose of this Bachelor thesis has been to find a way to increase physical activity through the digitization of hiking trails. With information on interesting places around the hiking trail, we hope that this will enable people to get out on the hiking trails. LÄS MER

  4. 9. Smart users, smart homes, and the search for a smarter application : A qualitative study of the usability in a smart home application and how it can be improved

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Alicia Hagelberg; [2018]
    Nyckelord :Smart homes; internet of things; application; usability; design; qualitative methods; SUS; wireframes;

    Sammanfattning : Smart home technology and IoT is rapidly gaining popularity, and many systems use mobile applications to control the hardware in the homes of the owners. Connective created by Indentive is one such system, which allows users to control things like the temperature in their homes via their smartphones. LÄS MER

  5. 10. Feedback-funktionalitet i instant messaging: en designstudie

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Felix Davrin; Karolin Valaszkai; [2018]
    Nyckelord :instant messaging; läskvittens; läskvitto; messenger; senast aktiv; read receipts; ux; ux-design;

    Sammanfattning : Studien undersöker Facebooks instant messaging-applikation Messenger med syfte att lokalisera de komponenter som skapar friktion i kommunikationsflödet mellan sändare och mottagare för att i sin tur undersöka hur dessa kan reduceras för att optimera gränssnittets samtliga funktionaliteter. Tidigare forskning visar att feedback-funktioner som berättar för användaren när meddelanden är lästa och när andra användare är aktiva skapar ett så kallat “social pressure” som gör att mottagaren känner sig pressad till att svara och sändaren är angelägen om att få svar. LÄS MER