Sökning: "Zlatan ibrahimovic"

Visar resultat 16 - 20 av 31 uppsatser innehållade orden Zlatan ibrahimovic.

  1. 16. ”Vi måste ju samarbeta för att det ska bli bra” : - En fallstudie om arbetsprocessen bakom en marknadsföringskampanj som anpassats efter det förändrade medielandskapet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helena Fredriksson; Caroline Hedlund; [2015]
    Nyckelord :Service-Dominant Logic; Nätverk; Samskapande av värde; Resurser; Samarbete; Sociala medier; Föränderligt medielandskap;

    Sammanfattning : Ett föränderligt medielandskap fordrar en anpassning från företagens sida och därmed ett nyanserat sätt att skapa marknadsföring. I en värld där konsumenter tenderar att vara alltmer aktiva i köpprocessen uppkommer nya typer av marknadsaktörer. LÄS MER

  2. 17. Personal Sports Branding in the Digital Age: The Case of Zlatan Ibrahimovic

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Ekaterina Samoylina; [2015]
    Nyckelord :Zlatan Ibrahimovic; personal sport branding; nation branding; nation brand of Sweden; personal brand online; cultural branding; digital age; social media;

    Sammanfattning : The rise of digital media has caused transformations and new phenomena in different fields. In the digital age such branches as personal sports branding and nation branding has acquired new opportunities for development. LÄS MER

  3. 18. Ett associationsskapande vägval? – Hur populärkulturella och idrottsliga ikoner kan fungera som medskapare av varumärkesimage.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Viktor Bertilsson; Anton Juhlin; [2014]
    Nyckelord :Celebrity endorsement; varumärkesassociationer; ursprungsland; nationell identitet; kundbaserat varumärkeskapital.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Det är denna uppsats syfte att undersöka hur populärkulturella och idrottsliga ikoner genom varumärkessamarbeten kan fungera som en del i medskapandet av konsumenters uppfattning av ett varumärke. Frågeställningar: Vilka associationer skapar Volvos samarbeten med Zlatan Ibrahimovic och Swedish House Mafia hos konsumenter? Vilken roll spelar dessa associationer för hur konsumenter uppfattar Volvo som varumärke? Teori: Customer-based brand equity, brand image, brand associations, celebrity endorsement, samt country-of-origin. LÄS MER

  4. 19. Perception of the Celebrity Endorser : A study of how age and gender influences the consumer perception

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Olle Hugosson; Carolina Matthys; Linda Phung; [2014]
    Nyckelord :Marketing Communication; Celebrity Endorsement; Source Effects; Consumer Perception; Age and Gender of the Consumer;

    Sammanfattning : Background The concept of celebrity endorsement is a constantly growing marketing communication tool. A recent example of when the usage of celebrities within advertising has been successful is the case of Zlatan Ibrahimovic endorsing Volvo. LÄS MER

  5. 20. Att göra genus i arenan : En litteraturstudie av gymnasieeleversegenvalda böcker med utgångspunkt igenus och intersektionalitet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Linda Ågren; Cecilia Svärd; [2014]
    Nyckelord :litteraturläsning; gymnasieskolan; elevers läspreferenser; pojkars litteraturläsning; flickors litteraturläsning; skönlitteratur; didaktik; Hungerspelen; Jag är Zlatan Ibrahimović: min historia; nykritik; närläsning; litteraturanalys; genus; intersektionalitet;

    Sammanfattning : Med utgångspunkt i genusteori, intersektionalitet och litteraturteori analyserar denna studie två elevvalda böcker från ett bokprojekt i en gymnasieskola; Hungerspelen av Suzanne Collins och Jag är Zlatan Ibrahimović: min historia av Zlatan Ibrahimović och David Lagercrantz, varav en bok är flickvald och en är pojkvald. Böckerna analyseras utifrån genusperspektiv i förhållande till traditionella könsstereotyper, såsom hur de kvinnliga och manliga karaktärerna beskrivs, hur de talar, hur de påverkas av andra aspekter såsom klass och etnicitet samt hur fördelningen av män och kvinnor ser ut. LÄS MER