Sökning: "Zlatan ibrahimovic"

Visar resultat 11 - 15 av 31 uppsatser innehållade orden Zlatan ibrahimovic.

  1. 11. Politisk korrekthet hos fotbollsspelare i Sverige : En studie i ord och meningar som kan uppfattas som etniskt diskriminerande

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Andreas Lindkvist; [2017]
    Nyckelord :Andrafiering; etnisk diskriminering; politisk korrekthet; sportjournalistik; svenne;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att ta reda på vilka attityder svenska fotbollsspelare, med och utan utländsk bakgrund, har till ord och meningar som kan uppfattas som etniskt diskriminerande. Informanterna är pojkar 16–17 år. Med utländsk bakgrund menas i detta fall att minst en av föräldrarna är född utomlands. LÄS MER

  2. 12. Gilla mig, jag är känd! : En studie av hur fyra kända svenska profiler använder Instagram i sitt personliga varumärkesbyggande.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johanna Svensson; Erika Savander; [2016]
    Nyckelord :personligt varumärke; kommunikationsstrategier; sociala medier; Instagram; självpresentation; identitet;

    Sammanfattning : Denna uppsats ämnar öka förståelsen för individers identitetsskapande på den sociala medie-plattformen Instagram. Som digital kanal fyller den en viktig funktion för marknadskommunikation i dagens samhälle. Vem som helst kan numera driva marknadsföring online, privatpersoner som företag. LÄS MER

  3. 13. Ligue 1 och Zlatan Ibrahimović : En kvantitativ och kvalitativ jämförande studie av Sportbladets bevakning av den franska fotbollsligan.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Christoffer Söderlund; Elin Öhlund Svensson; [2016]
    Nyckelord :Ligue 1; Zlatan Ibrahimovic; Paris Saint-Germain; football; news values; framing; personalization;

    Sammanfattning : In this essay, we have studied whether the Swedish newspaper Sportbladet reporting on the French football league (Ligue 1) is different from the season before to season after Zlatan Ibrahimovic’s arrival at Paris Saint-Germain FC in the summer of 2012. The teories that we applied were news values, framing and personalization. LÄS MER

  4. 14. Omvänd Celebrity Endorsement : Överförs värden från företag till kändis?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sebastian Andersson; Oskar Larsson; [2016]
    Nyckelord :Celebrity Endorsement; Zlatan Ibrahimovic; Robyn; Volvo Meaning transfer model; image;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om Celebrity Endorsements, det vill säga samarbeten där kändisar borgar för en produkt eller ett företag i syfte att utbyta värden och förhoppningsvis öka försäljningen. Tidigare forskning inom detta område är fokuserat på vad en kändis kan tillföra företaget. LÄS MER

  5. 15. ”Time to let the world know. My next destination is…” : en kvalitativ fallstudie av spelarövergångar inom professionell europeisk klubblagsfotboll som digitalt medieevent

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johannes Nilsson; Dag Svensson; [2016]
    Nyckelord :medieevent; medialisering; kommodifiering; celebritization; fotboll; sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur den europeiska proffsfotbollens spelarövergångar kan förstås som digitala medieevent samt hur samhälleliga metaprocesser tar sig uttryck i medieeventet. Studien är en fallstudie som grundar sig i en kvalitativ innehållsanalys med empiriskt material som utgörs av olika former av medieinnehåll som rör sig kring medieringen av Zlatan Ibrahimovic och Paul Pogbas övergångar till Manchester United sommaren år 2016. LÄS MER