Sökning: "Zlatan ibrahimovic"
Visar resultat 11 - 15 av 31 uppsatser innehållade orden Zlatan ibrahimovic.
11. Politisk korrekthet hos fotbollsspelare i Sverige : En studie i ord och meningar som kan uppfattas som etniskt diskriminerande
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie var att ta reda på vilka attityder svenska fotbollsspelare, med och utan utländsk bakgrund, har till ord och meningar som kan uppfattas som etniskt diskriminerande. Informanterna är pojkar 16–17 år. Med utländsk bakgrund menas i detta fall att minst en av föräldrarna är född utomlands. LÄS MER
12. Gilla mig, jag är känd! : En studie av hur fyra kända svenska profiler använder Instagram i sitt personliga varumärkesbyggande.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna uppsats ämnar öka förståelsen för individers identitetsskapande på den sociala medie-plattformen Instagram. Som digital kanal fyller den en viktig funktion för marknadskommunikation i dagens samhälle. Vem som helst kan numera driva marknadsföring online, privatpersoner som företag. LÄS MER
13. Ligue 1 och Zlatan Ibrahimović : En kvantitativ och kvalitativ jämförande studie av Sportbladets bevakning av den franska fotbollsligan.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : In this essay, we have studied whether the Swedish newspaper Sportbladet reporting on the French football league (Ligue 1) is different from the season before to season after Zlatan Ibrahimovic’s arrival at Paris Saint-Germain FC in the summer of 2012. The teories that we applied were news values, framing and personalization. LÄS MER
14. Omvänd Celebrity Endorsement : Överförs värden från företag till kändis?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna studie handlar om Celebrity Endorsements, det vill säga samarbeten där kändisar borgar för en produkt eller ett företag i syfte att utbyta värden och förhoppningsvis öka försäljningen. Tidigare forskning inom detta område är fokuserat på vad en kändis kan tillföra företaget. LÄS MER
15. ”Time to let the world know. My next destination is…” : en kvalitativ fallstudie av spelarövergångar inom professionell europeisk klubblagsfotboll som digitalt medieevent
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna uppsats undersöker hur den europeiska proffsfotbollens spelarövergångar kan förstås som digitala medieevent samt hur samhälleliga metaprocesser tar sig uttryck i medieeventet. Studien är en fallstudie som grundar sig i en kvalitativ innehållsanalys med empiriskt material som utgörs av olika former av medieinnehåll som rör sig kring medieringen av Zlatan Ibrahimovic och Paul Pogbas övergångar till Manchester United sommaren år 2016. LÄS MER