Sökning: "affärsidé butik"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden affärsidé butik.
1. Försäljning av begagnade produkter som en del av en cirkulär resurshantering. En studie av hur aktörer på andrahandsmarknaden förmedlar sitt koncept till kunder
Magister-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Today’s linear economy with a production and consumption pattern based on a take-make-waste principle puts a large pressure on the planet’s environmental boundaries. To achieve a sustainable development a more resource-efficient and waste-reduced system must be developed. LÄS MER
2. Paradiset: Sweden’s answer to whole foods : a netnographic case study of modern marketing techniques and how to build a business identity
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The practice of marketing has changed from a focus on promoting individual products to engaging with people’s identities and lifestyle choices (Belz & Peattie, 2009). A consumer focus and sustainability movement has triggered the marketing development further, where techniques such as green and social marketing are used to reach the more conscious customer. LÄS MER
3. En unik butik : en studie om Monki’s sätt att marknadsföra sig
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Att vara en aktör inom detaljhandeln innebär hård konkurrens. Det är av stor vikt att erbjuda något unikt och kunna skilja sig från mängden, men även att synas. Marknadsföring i klassisk bemärkelse, TV-, radio-, tidnings- och Internetreklam, är huvudsakligen de sätt företag använder för att göra sig och sina produkter tillkänna. LÄS MER
4. Dubbla intressen inom dagligvaruhandeln : Kärnverksamhet kontra Legitimitet
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med vår studie är dels att undersöka hur ICA styr sina kunder i butiken med hjälp av rumsliga faktorer. Vidare vill vi studera hur ICA framställer sig vad gäller miljösatsningar och hur de arbetar med miljövänliga varor i butiken. LÄS MER
5. Vikten av att knyta emotionella band till konsumenter genom upplevelsebaserad marknadsföring i butik : Med sinnesmarknadsföring som ett verktyg
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syfte: Syftet med rapporten är att undersöka hur man skapar en varumärkesstrategi som fungerar från affärsidé ner till köpsituation. Vad görs idag för att uppnå en ideal upplevelse i butik och vad är gängse synsätt på hur kommunikationen ska utformas i denna kanal? Vidare är syftet att få en djupare förståelse för hur begreppen Emotional Branding, Experience Branding och Sensory Marketing bör sammankopplas och vad det kan tillföra ett varumärke inom retail. LÄS MER