Sökning: "b2b teorier"

Visar resultat 36 - 40 av 46 uppsatser innehållade orden b2b teorier.

  1. 36. Tack för kaffet! : - en analys av konsumentbeteende hos Premium Coffees potentiella kunder

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niclas Holmberg; Richard Frank; [2010]
    Nyckelord :Consumer behaviour; purchasing behaviour; purchasing; co-branding; B2B; black box model; cofee; coffee machine; Nespresso; Premium Coffee; Konsumentbeteende; inköpsbeteende; inköp; co-branding; B2B; black box model; kaffe; kaffemaskiner; Nespresso; Premium Coffee;

    Sammanfattning : Hur resonerar potentiella kunder kring inköp av produkten som ens företag tillhandahåller? En av de främsta frågorna hos en marknadsförare, men också en fråga som är aktuell i vår marknadsekonomi i stort. Konsumentbeteende är därför ett givet fält inom företagsekonomin. LÄS MER

  2. 37. Varumärkets utveckling till strategisk resurs : varumärkesarbete i svenska statliga bolag

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Andreas Helsing; Christian Fredefors; Harald Faanes; [2008]
    Nyckelord :B2B-marknadsföring; varumärkesarbete; statliga bolag; konceptuell modell; kommunikation; logistik; järnväg;

    Sammanfattning : Today, Sweden has about forty companies owned by the government. These are active on markets with variable competition. Some have been given special areas of responsibility that in a practical notion make them monopolists. LÄS MER

  3. 38. Industriell Segmentering : en fallstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Johan Fernström; Patrik Fernström; [2008]
    Nyckelord :industriell segmentering; fallstudie; business-to-business; B2B;

    Sammanfattning : Segmentering har beskrivits som ett av de viktigaste koncepten på industriella marknader. Trots att det skett mycket forskning på området och att många teorier över god segmentering har framställts, finns det förvånansvärt lite forskning om hur själva implementeringen rent praktiskt bör gå till. LÄS MER

  4. 39. Förstå kundens bruksvärde

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för ekonomi, statistik och informatik

    Författare :Jenny Ekdahl; Jon Sjögren; Malin Stenkilsson; [2007]
    Nyckelord :Bruksvärde; nytta; B2B; Värdekedja; kommunikation; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Abstract “Understand the customers value in use – A multiple case study of three industrial companies” or ”Förstå kundens bruksvärde – En multipel fallstudie av tre industriella företag” brings out the problem that it is easy to assume, what the value is for the customer. The questions asked for this thesis are: • How does the companies in focus, gather information about what effects the customers value in use? • How do the companies use this information in their business? The purpose is to examine how some industrial companies gather information about the customer’s value in use, on the bases from the five activities from Porter and how they can use this information. LÄS MER

  5. 40. Marknadssegmentering: Teori = Empiri?

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Heine Miettinen; Anna Wikström; [2006]
    Nyckelord :Marknadssegmentering; B2B; Sterisol; Gap;

    Sammanfattning : Bakgrund: En viktig del av företagsstrategin är marknadssegmentering. Genom den kan företag få bättre kunskap om sina kunder och deras behov och då kan kunderna nås effektivare. LÄS MER