Sökning: "b2b teorier"

Visar resultat 31 - 35 av 46 uppsatser innehållade orden b2b teorier.

  1. 31. Extern kommunikation av arbetsgivarvarumärken - en studie av olika kommunikationskanaler och metoder

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christian Sundén; Adnan Zeljkovic; Karl Lindhe; [2011]
    Nyckelord :arbetsgivarvarumärke; extern kommunikation; rekrytering; marknadsföring; interaktion; employer brand; external communication; recruitment; marketing; interaction; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to examine employer brand communication towards the labour market and what account employers should take when they design their brand message, what communication channels and methods employers can use today, what are the limitations and potentials with these, the impact of any spill-over effect and what employers have to take in to account in their future communication. Methodology: A qualitative research method has been selected with the use of semi-structured interviews. LÄS MER

  2. 32. Industrial Marketing in a Network Perspective : A Qualitative study of ABB Crane Systems and its Sales Network

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Peter Strömberg; Sandeep Jain; [2011]
    Nyckelord :industrial marketing; network perspective; embeddedness; business relationships; relationship strategy; business-to-business; B2B; ABB; industriell marknadsföring; nätverksperspektiv; affärsrelationer; relationsstrategi; ABB;

    Sammanfattning : Research question: How is the sales network of ABB Crane system related to industrial marketing in anetwork perspective? Purpose of the research:The main task is to investigate if the sales network of ABB Crane Systems is related toestablished theory of industrial marketing in a network perspective. Method: The research strategy has been formed from a deductive approach and the empiricaldata has been gathered with a qualitative approach. LÄS MER

  3. 33. Försäljningsprocesser inom B2B

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Thomsson; Per Magnusson; [2011]
    Nyckelord :Management of enterprises; ABC; nätverk; värdeskapande; Försäljningsprocess; B2B; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Försäljningsprocesser inom B2B – en utvärdering och strategisk plan med utgångspunkt i Inis Sweden AB Seminariedatum: 24 maj 2011 Ämne/kurs: FEKP90 Företagsekonomi: Examensarbete för Civilekonom-programmet, 30 högskolepoäng Författare: Per Magnusson & Alexander Thomsson Handledare: Rolf G. Larsson Fem nyckelord: Försäljningsprocess, B2B, värdeskapande, nätverk och ABC. LÄS MER

  4. 34. Hur genomförs och behandlas marknadsundersökningar på industriföretag? : En studie i knowledge management i B2B-företag

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Lina Thunman; Niklas Östansjö; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Om ett företag i dagens samhälle har bra kunskap om sina produkter har de större möjlighet att vara konkurrenskraftiga och utveckla produkterna efter marknadens behov. Därför är det viktigt för företag att hålla sig uppdaterade om marknadens krav och önskemål på produkten. LÄS MER

  5. 35. Ett nytt ansikte utåt : Ett arbete om utveckling av en B2B-sajt med en kombination av olika metoder och principer.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Patrik Lundstedt; Kristoffer Wass; [2010]
    Nyckelord :Effektkartläggning; Cooper; designmetod; Information foraging; B2B.;

    Sammanfattning : Företag som bedriver handel via nätet på sajter som inriktar sig mot privatpersoner satsar idag mycket på att utvecklas för att på bästa sätt stödja kunden mot sitt mål. Dock har företag som inriktar sig mot andra företag (B2B-business to business) inte hängt med i samma utsträckning. LÄS MER