Sökning: "b2b teorier"
Visar resultat 31 - 35 av 46 uppsatser innehållade orden b2b teorier.
31. Extern kommunikation av arbetsgivarvarumärken - en studie av olika kommunikationskanaler och metoder
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to examine employer brand communication towards the labour market and what account employers should take when they design their brand message, what communication channels and methods employers can use today, what are the limitations and potentials with these, the impact of any spill-over effect and what employers have to take in to account in their future communication. Methodology: A qualitative research method has been selected with the use of semi-structured interviews. LÄS MER
32. Industrial Marketing in a Network Perspective : A Qualitative study of ABB Crane Systems and its Sales Network
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Research question: How is the sales network of ABB Crane system related to industrial marketing in anetwork perspective? Purpose of the research:The main task is to investigate if the sales network of ABB Crane Systems is related toestablished theory of industrial marketing in a network perspective. Method: The research strategy has been formed from a deductive approach and the empiricaldata has been gathered with a qualitative approach. LÄS MER
33. Försäljningsprocesser inom B2B
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Försäljningsprocesser inom B2B – en utvärdering och strategisk plan med utgångspunkt i Inis Sweden AB Seminariedatum: 24 maj 2011 Ämne/kurs: FEKP90 Företagsekonomi: Examensarbete för Civilekonom-programmet, 30 högskolepoäng Författare: Per Magnusson & Alexander Thomsson Handledare: Rolf G. Larsson Fem nyckelord: Försäljningsprocess, B2B, värdeskapande, nätverk och ABC. LÄS MER
34. Hur genomförs och behandlas marknadsundersökningar på industriföretag? : En studie i knowledge management i B2B-företag
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Om ett företag i dagens samhälle har bra kunskap om sina produkter har de större möjlighet att vara konkurrenskraftiga och utveckla produkterna efter marknadens behov. Därför är det viktigt för företag att hålla sig uppdaterade om marknadens krav och önskemål på produkten. LÄS MER
35. Ett nytt ansikte utåt : Ett arbete om utveckling av en B2B-sajt med en kombination av olika metoder och principer.
Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFMSammanfattning : Företag som bedriver handel via nätet på sajter som inriktar sig mot privatpersoner satsar idag mycket på att utvecklas för att på bästa sätt stödja kunden mot sitt mål. Dock har företag som inriktar sig mot andra företag (B2B-business to business) inte hängt med i samma utsträckning. LÄS MER