Sökning: "b2b teorier"

Visar resultat 26 - 30 av 46 uppsatser innehållade orden b2b teorier.

  1. 26. "Vi vill ha kostnadsreducering!" : En studie kring kundvärde inom en ekonomisk förening

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Sandra Johansson; Emmelie Nilsson; [2012]
    Nyckelord :Dubbelriktade kundrelationer; nätverk; relationer; kundvärde; värdeskapande; fokusgrupper; B2B; konkurrensfördel;

    Sammanfattning : Titel: ”Vi vill ha kostnadsreducering!” – En studie kring kundvärde inom en ekonomisk förening Ämne/kurs: Företagsekonomi III – Marknadsföring, inklusive examensarbete, 30 hp.Författare Emmelie Nilsson och Sandra Johansson Handledare: Niklas Åkerman Examinator: Christine Tidåsen Nyckelord: Dubbelriktade kundrelationer, nätverk, relationer, kundvärde, värdeskapande, fokusgrupper, B2B, konkurrensfördel Frågeställning: Vad karaktäriserar kundvärde i en B2B-relation, då leverantören är en ekonomisk förening, som ägs av sina kunder? Syfte: Syftet var att skapa förståelse kring hur en ekonomisk förening, med både enkelriktade och dubbelriktade kundrelationer, kan stärka sin position på marknaden genom att öka det kundupplevda värdet. LÄS MER

  2. 27. Succeeding on the Market: Building B2B Brand Image and Brand Strength to establish a valuable brand

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Marie Svensson; [2012]
    Nyckelord :Administrative Law; Trademarks; Brand Equity; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In today’s society, the relative superiority of a product is not enough to guarantee its success on a marketplace. Rapid economic development rates and advancing technology has led to a more competitive global market. LÄS MER

  3. 28. Strategisk marknadsföring i sociala medier : hur ett B2B-företag kan stärka sitt varumärke med hjälp av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Tekniska högskolan

    Författare :Julia Eriksson; Ella Gustafsson; [2012]
    Nyckelord :social media; branding; B2B companies; marketing; communication; online marketing; internet; sociala medier; varumärken; B2B-företag; marknadsföring; kommunikation; onlinemarknadsföring; internet;

    Sammanfattning : Sociala medier beskrivs idag som en ny marknadsföringsplattform med en rad olika kommunikationskanaler. Något som är utmärkande för just denna plattform är den makt som ges till konsumenterna i och med att en stor del av kommunikationen numera ligger hos dem. LÄS MER

  4. 29. Guide till sociala medier : Som tillämpning i marknadsföringsstrategin för Mentens AB

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Linda Söderholm; Hanna Åman; [2012]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring; företagsbloggar; YouTube; SlideShare; LinkedIn; småföretag; ryktesspridning; Business-to-Business; B2B; sökmotorsoptimering.;

    Sammanfattning : Titel: Guide till sociala medier: Som tillämpning i marknadsföringsstrategin för Mentens AB Författare: Linda Söderholm, Hanna Åman Handledare: Finn Wiedersheim-Paul Kurs: Kandidatuppsats, 15 hp Ämne: Företagsekonomi Syfte: Syftet med studien är att hjälpa Mentens AB, ett litet B2B företag utan klar slutkonsument, att börja använda sociala medier och tillämpa dem på ett fördelaktigt sätt som ett verktyg i sin marknadsföringsstrategi. Metod: Studien är baserad på kvalitativ forskning genom en intervju med företaget Mentens AB, ett litet företag med önskemål om vägledning till sociala medier. LÄS MER

  5. 30. Från ordertagare till försäljare? : Revisionsbolagen möter nya förutsättningar när revisionsplikten EU-anpassas

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rosanna Ling; Stina Nordström; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uppsatsen kartlägger tre mindre revisionsbolags anpassning, organisatorisk som marknadsföringsmässig, i samband med revisionspliktens avskaffande, samt huruvida det finns skäl att anta bibehållna kundrelationer avregleringen till trots. För detta syfte belystes teorier inom organisatorisk förändring samt fyra dimensioner vilka företag kan arbeta med för att knyta sina kunder till företaget och skapa åtagande i relationerna. LÄS MER