Sökning: "sökmotorsoptimering."
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet sökmotorsoptimering..
1. Client-side rendering och Server-side rendering : En komparativ studie ur ett prestanda-, SEO- och tillgänglighetsperspektiv
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Valet mellan client-side rendering och server-side rendering har varit en stor fråga de senasteåren. Server-side rendering har alltid varit den man lutar sig åt för snabba initialaladdningstider och SEO-optimering, men utvecklingen av webbsidor går snabbt och merinteraktiva webbsidor önskas av användare, där kommer client-side rendering in i valet och dåmåste man ta ett beslut. LÄS MER
2. Inbound marknadsföring - att attrahera och behålla kunder : En kvalitativ studie om digital marknadsföring inom modebranchen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Marknadsföringen har förändrats drastiskt under det senaste decenniet och forskningen visar att traditionella marknadsföringsaktiviteter inte längre är lika effektiva på grund av bland annat ett förändrat konsumentbeteende. Till följd av den förändrade attityden mot traditionell marknadsföring har ett nytt koncept vid namn inbound marknadsföring fått en allt mer framträdande roll på konsument- och företagsmarknaden. LÄS MER
3. DIGITALA SÄLJPROCESSER : Digital innovation som en drivkraft för digital transformation
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : In today’s highly digital world a great undertaking for organizations is the transformation of value processes from the classical analog to the modern digital. How and when does this transformation unfold and could digital innovations within sales processes be a driving force for this transformation. LÄS MER
4. Hantering av problem med sökmotorsoptimering i en single page application
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
5. E-handel Designaspekter som bidrar med marknadsföring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : E-handeln fortsätter att växa och beräknas utgöra tolv procent av den totala handeln år 2022 om det fortsätter att växa i samma takt. För att nå ut till kunder behöver företaget marknadsföra sin e-handel. LÄS MER