Sökning: "barn i marknadskommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden barn i marknadskommunikation.

  1. 1. Lika barn leka bäst : En fallstudie om Mimer AB:s varumärkesidentitet- och image uppfattad av studenter

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Emma Aronsson; Johanna Björk; Johanna Olsson; [2022]
    Nyckelord :Identitetsprisman; Varumärkesidentitet; Varumärkesimage; Marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Date: 2022-06-02 Level: Bachelor Thesis in Business Administration, 15 cr  Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalens University  Title: Birds of a feather flock together - A case study about Mimer AB’s brand identity- and image perceived by students. Supervisor: Lennart Haglund  Keywords: The Identity Prism, brand identity, brand image, marketing communication  Research questions: How do Mimer identify their brand towards students?What is the students’ image of Mimer?Which are the differences between the received image and the identity communicated by Mimer?   Purpose: The purpose of this study is to examine students’ perception about the housing association Mimer AB. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring och barn i en digitaliserad värld : En undersökning av förmyndares attityder gentemot företag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Dennis Schmuck; Nivin Shaker; [2020]
    Nyckelord :Marketing; Children; Guardians; Digital media; Responsibility; Marknadsföring; Barn; Vårdnadshavare; Digital media; Ansvar;

    Sammanfattning : Marketing towards children has long been a controversial subject and with the arrival of digital media, the opportunities for companies has grown greater. This has, according to many, led to an escalation of the amount of marketing that reaches children and led to increasing concern from guardians over their well-being. LÄS MER

  3. 3. I skuggan av prispallen

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Johan Forsberg; [2018]
    Nyckelord :Elitidrott; Psykisk Ohälsa; Friidrott; Elin Westerlund; Göran Kenttä; Peter Mattson; Riksidrottsförbundet;

    Sammanfattning : I skuggan av prispallen Elin Westerlund är 28 år gammal och Sveriges bästa kvinnliga häcklöpare. Hon drömmer om OS, men kämpar för att överleva vardagen. Utanför friidrotten le- ver hon som ensamstående småbarnsmamma och en historia avätstörningar och prestationsångest. LÄS MER

  4. 4. Effekten av visuell kommunikation - en studie av barnrättsorganisationers visuella uttryck och dess känslomässiga respons

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Jenny Lindgren; Micolle Rogersten; [2018]
    Nyckelord :Barnrättsorganisationer; visuell kommunikation; webbsidor; marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Det finns ett antal olika svenska barnrättsorganisationer som arbetar aktivt för att hjälpa och stötta barn världen över som är i akut behov av hjälp och stöd. En av de kanaler som organisationerna använder sig av för att nå ut till potentiella bidragsgivare är deras webbsidor där startsidan är det första som mottagaren möts av. LÄS MER

  5. 5. Barn som verktyg i marknadskommunikation : En kvalitativ studie om konsumenters respons till barns gestaltning i reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Marlene Amundsson; Matilda Fröjd; [2017]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; varumärke; barn i reklam;

    Sammanfattning : Barns gestaltning i reklam är ingen ny företeelse. I takt med att barns roll i samhället blivit allt mer central har det blivit vanligare att inkludera barn i reklam. LÄS MER