Sökning: "beauty marketing"
Visar resultat 6 - 10 av 81 uppsatser innehållade orden beauty marketing.
6. ”Vad är det som är power i detta?” : En kvalitativ studie om gruppers sociala interaktion i samtal om feministiska budskap i modeföretags marknadsföring
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : In society there are several structural norms that appear taken for granted and should be discussed to be recognized. Furthermore, institutions such as corporations often incorporate stereotypical gender beliefs into their structuring such as in marketing. LÄS MER
7. Are you fitting in? A study on the effects of fitness influencers on male body image
Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Marketing and LogisticsSammanfattning : Background: The ideals of beauty standards had been under constant change throughout history, and quite often would remain out of reach to the determent of many. The application of an idealized image of oneself remains a powerful tool when it comes to persuasion in social media and marketing. LÄS MER
8. Det viktigaste är att vara snygg : En kvalitativ studie av feminism i sociala medier och hur unga kvinnor påverkas av att följa skönhets-inriktade influencers
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Influencers are the new opinion leaders, especially for young people in today's mediated society. Young women tend to follow beauty-oriented influencers, who are often using feminist messages in their content. LÄS MER
9. Vilseledande skönhet - Konsumentskyddet vid marknadsföring av skönhetsingrepp
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : I takt med att samhället utvecklas så förändras även kroppsidealen. Genom marknadsföring av skönhetsingrepp på sociala medier har ingrepp som faktiskt är förenade med stora hälsorisker blivit normaliserade. LÄS MER
10. Flödets Arkitekt : Hur medie- och informationskunnighet formar unga kvinnors upplevelser av skönhetsindustrin på Instagram
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : The aim of the study is to investigate how media and information literacy (MIL) among young women affect their views on beauty-related advertisements and posts on Instagram, in accordance with infrastructure knowledge, mental health and purchase behavior. This is conducted through semi-structured interviews with 6 young Swedish women in the age range of 20-25 years old, through which an analysis of the retrieved answers is made. LÄS MER