Sökning: "bedömningsprocesser"

Visar resultat 11 - 15 av 29 uppsatser innehållade ordet bedömningsprocesser.

  1. 11. "Det är inte så jävla lätt liksom" : En kvalitativ studie om specialidrottstränares uppfattning om lärande och bedömning i ämnet

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Johan Thelin; Anton Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :Specialidrott; lärande; bedömning; Linde; Dewey; fotboll; NIU; tränare; specialidrott;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med vår studie är att undersöka tränares syn på lärande och bedömning i ämnet specialidrott och kurserna idrottsspecialisering 1, 2 & 3. Följande är de preciserade frågeställningarna: 1. LÄS MER

  2. 12. Matematiklärares arbete med bedömning för lärande på gymnasiet : - En hermeneutisk studie om matematiklärares arbetssätt med de fem nyckelstrategierna på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Daniel Gilerman; [2017]
    Nyckelord :Bedömning för lärande; BFL; formativ bedömning; formative assessment; assessment for;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur matematiklärare på gymnasiet arbetar med bedömning för lärande (BFL). Bedömning för lärande, som oftast också kallas formativ bedömning, handlar om att lärare på olika sätt använder sig av bedömningsprocesser i syfte att främja elevers lärandeutveckling. LÄS MER

  3. 13. Formativ Bedömning i Matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för teknikvetenskaplig kommunikation och lärande (ECE)

    Författare :Mustafa Yesilgul; [2017]
    Nyckelord :Formative assessment; mathematics; teaching; observations; Formativ bedömning; matematik; lärande; observation;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur formativ bedömning genomförs i matematikämnet i grundskolans senare år och lärarnas upplevelser kring formativ bedömning under sina lektioner. Dessa undersökningar genomfördes och analyserats utifrån Dylan Wiliams fem nyckel strategier i formativ bedömning. LÄS MER

  4. 14. Överens på skilda grunder – en studie i bedömningspraktik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Björn Moberg; [2016]
    Nyckelord :Pedagogik; bedömningspraktik; betyg;

    Sammanfattning : Detta är en närstudie av hur lärares bedömningsprocesser kan skilja sig respektive överensstämma. Överlappande och särskilda tillvägagångssätt, värderingar och uppfattningar delas i denna studie in i kategorier. Kategorierna fokuserar på skillnader i dessa tillvägagångssätt, snarare än på de personer som representerar dem. LÄS MER

  5. 15. ”För att baka godare bullar imorgon, måste vi veta hur de smakar idag” : Om bedömningens oomkullrunkeliga plats i fritidshemmet?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Lukas Almqvist; Robert Persson; [2016]
    Nyckelord :Summativ bedömning; Formativ bedömning; Utbildning; Fritidslärare; Fritidspedagog;

    Sammanfattning : Studiens övergripande syfte är att erhålla kunskap om synen på bedömning hos personal i fritidshem samt vilken inverkan bedömningsprocesser har på verksamheten i relation till pedagogens utbildningsbakgrund. Studien är genomförd med hjälp av kvalitativa intervjuer där 9 personer intervjuades; fyra fritidslärare, fyra fritidspedagoger samt en ämneslärare. LÄS MER