Sökning: "bi konstfack media"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden bi konstfack media.

  1. 1. Andraspråksinlärning med visuellt berättande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Lisa Ljungman; [2015]
    Nyckelord :Sociokulturellt lärande; andraspråksinlärning; berättande; multimodalitet; litteracitet; närmaste utvecklingszonen; Cummins modell; performansanalys;

    Sammanfattning : Andraspråksinlärning med visuellt berättande är en undersökning där frågan om hur visuellt berättande kan främja språkinlärningen för andraspråkselever behandlas. Frågan om hur andraspråkselevernas språk skiljer sig åt då de skriftligt berättar med och utan bild kommer också att undersökas. LÄS MER

  2. 2. Ungdomars sociala lärande och kommunikation genom strategispelet League of Legends : en etnografisk studie om socialt lärande och kommunikation bland tonårskillar

    M1-uppsats, Konstfack/Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Ylva Hennix; [2014]
    Nyckelord :Adolescent social learning and communication through the strategy game League; Dataspel; kommunikation; Leagaue of Legends; multimodal socialsemiotik;

    Sammanfattning : Detta examensarbete, som skrivits inom området media vid Konstfack ägnas åt tonårskillars sociala lärande i strategispelet League of Legends. Jag har undersökt hur ungdomarna kommunicerar med varandra och vilka olika metoder de använder för att inskaffa kunskap som är nödvändigt för att utvecklas som League of Legendsspelare. LÄS MER

  3. 3. När lärare kommer ut ur garderoben : En intervjustudie med tre ickeheterosexuella lärare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Konstfack/Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Tess Emma Svensson; [2014]
    Nyckelord :bisexual; heteronormativity; homosexual; lesbian; media pedagogy; poetic narrative; teachers; visual art pedagogy; bildpedagogik; bisexuell; heteronormativitet; homosexuell; lesbisk; lärare; mediepedagogik; poetiskt narrativ;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet tar avstamp i metaforen ”att komma ut ur garderoben” och som blivande lärare intresserar jag mig för hur verksamma lärare som inte är heterosexuella väljer att agera i frågan om öppenhet. Syftet är att synliggöra ickeheterosexuella lärare genom att analysera och tolka tre lärares berättelser om sin yrkesvardag samt att diskutera resultatet ur ett didaktiskt perspektiv. LÄS MER

  4. 4. En resa i betygsskalan : en studie av hur medieelever beskriver att bli betygssatta i de medie-estetiska ämnena

    M1-uppsats, Konstfack/Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Hammar Lovisa; [2014]
    Nyckelord :politics; society; grade system; grades; mark; summative grading; formative grading; ethnographic study; discourse analysis; discourse theory; esthetical program; self-image of the pupils; teacher profession; politik; samhället; betygssystemet; betyg; betygssättning; summativ bedömning; formativ bedömning; etnografisk studie; diskursanalys; diskursteori; estetiskt program; elevers självbild; läraryrket;

    Sammanfattning : Min tanke bakom undersökningen är att betygsättning och olika former av bedömningssätt är frågor lärare måste ta ställning till i utövandet av sin yrkesroll, från ett makt- och elevperspektiv. Som lärare har man makten att öppna respektive stänga dörrar för elever, då betyg blir avgörande för elevernas vidare utbildning. LÄS MER

  5. 5. PERFORMING LOLITA : Göra, vara, visa mode och femininitet som motstånd

    Kandidat-uppsats, Konstfack/Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Frida Isotalo; [2014]
    Nyckelord :Lolita; femininity; performance; the female masquerade; subculture; Lolita; femininitet; performance; den kvinnliga maskeraden; subkultur;

    Sammanfattning : During the spring of 2014, I have investigated the visual culture of Lolita as practiced in Sweden and Japan. My focus has been on the performative aspect of Lolita. By looking and participating in this colorful subculture, I have met people who are living the Lolita lifestyle on a daily basis as well as former Lolita practitioners. LÄS MER