Sökning: "c uppsats lärande miljö"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden c uppsats lärande miljö.

  1. 1. Nyord eller normbrott : En undersökning om förekomsten av anglicismer i elevtexter i den svenska gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Nils Lundberg; [2022]
    Nyckelord :Svenska; anglicismer; skolan; normbrott; genus; språk; betyg;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker förekomsten av anglicismer i 56 elevtexter från gymnasiet. Anglicismerna räknas med hjälp av sex av Stålhammars (2010) tolv typer av lånord och jämförs mot Svensk ordbok, Cambridge Dictionary och Korp 9. LÄS MER

  2. 2. Fyns fisketurister : En studie om fisketuristers motiv och värderingar, utifrån ett miljö-och fiskeetiskt perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Carl-Anton Bengtsson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Med det snabbt framväxande sportfiskeintresset skapas nya tillfällen inom turismen. Folk reser i syftet att bedriva fiske över hela världen vilket för med sig en ny sektor inom naturturismen med tillhörande jobb och verksamheter. LÄS MER

  3. 3. Pedagogernas betydelse för barns matematiska utveckling i förskolan : Med fokus på lärmiljöer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Gisela Renman; Lena Larsson; [2015]
    Nyckelord :lärmiljö; pedagog; matematik;

    Sammanfattning : I vår utbildning Lärare mot de tidigare åren, 210 hp, har vi valt att i vår C-uppsats studera hur pedagoger arbetar med lärmiljöer för att stimulera barnens matematiska utveckling i förskolan vilket också är vårt syfte. Lärmiljöer i förskolan är ett relativt outforskat område. LÄS MER

  4. 4. Yngre elevers möten med läs- och skriftspråket i förskoleklass

    C-uppsats,

    Författare :Karin Haraldsson; Ibtisam Kakhi; [2010]
    Nyckelord :arbetssätt; läs- och skrivinlärning; förskoleklass;

    Sammanfattning : AbstractSyftet med vår uppsats var att undersöka vilka arbetssätt och strategier pedagoger använder iläs- och skrivinlärning i arbetet med barn i förskoleklass. Vi utgick ifrån våra frågeställningar:Vilka arbetsmetoder använder pedagogerna för att stimulera barns läs- och skrivinlärning?Varför arbetar pedagogerna på detta sätt? Hur påverkas barnen av lärandemiljön? För att fåsvar på våra frågeställningar, använde vi oss av kvalitativa intervjuer. LÄS MER

  5. 5. Elever som anses oroliga och stökiga, problem eller utmaning

    M1-uppsats, Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Anna-Lena Löf; Susanne Karlsson; [2009]
    Nyckelord :Koncentrationssvårigheter; förhållningssätt; pedagogisk miljö; inkludering och exkludering; en skola för alla;

    Sammanfattning :   Stockholms Universitet Specialpedagogiska Institutionen Förberedande kurs i specialpedagogik 30 p. Vt. 2009. C-uppsats. LÄS MER