Sökning: "c-uppsats linnéuniversitetet"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden c-uppsats linnéuniversitetet.

  1. 1. Perspektiv på hälsa i idrott & hälsa : En jämförande textanalys av Sverige och Nordirland

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Linus Södergren; Dennis Lööf; [2023]
    Nyckelord :patogent; salutogent; läroplansanalys; idrott och hälsa; Nordirland; Sverige.;

    Sammanfattning : Syftet med denna C-uppsats är att undersöka och jämföra perspektiven på hälsa i läroplanerna i Sverige och Nordirland. Undersökningen är en jämförande textanalys av den svenska kursplanen för idrott och hälsa 1 och den nordirländska kursplanen för Physical Education i Key Stage 4. LÄS MER

  2. 2. Vilka likheter och skillnader finns mellan svenska och internationella skogsbruksföretags hållbarhetsrapportering? : En kvantitativ innehållsanalys av 17 skogsbruksföretags hållbarhetsrapportering utifrån GRIs miljömässiga indikatorer.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Enes Mamudi; Hannes König; [2022]
    Nyckelord :Sustainability; Sustainability report; GRI; Forestry; Forestry industry; Institutional theory; Quantitative content analysis.; Hållbarhet; Hållbarhetsrapport; GRI; Skogsbruk; Skogsbruksindustrin; Institutionell teori; Kvantiativ innehållsanalys.;

    Sammanfattning : Titel: Vilka likheter och skillnader finns mellan svenska och internationella skogsbruksföretags hållbarhetsrapportering? En kvantitativ innehållsanalys av 17 skogsbruksföretags hållbarhetsrapportering utifrån GRIs miljömässiga indikatorer. Nivå: C-uppsats 15hp inom Civilekonomprogrammet Författare: Enes Mamudi & Hannes König Handledare: Cristoffer Lokatt Examinator: Pia Nylinder Datum: 28/03-2022 - 05/06-2022    Syfte: Tidigare studier har visat att hur företag hållbarhetsrapporterar skiljer sig beroende på bransch och land (Holder-Webb, Cohen, Nath & Wood 2009; Tate, Ellram & Kirchoff 2010; Gamerschlag, Möller & Verbeeten 2010; Bouvain & Chen 2009). LÄS MER

  3. 3. Vad betyder begreppet hälsa för elever i årskurs nio? En kvalitativ studie.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Nellie Hultman; Victor Mellberg; [2021]
    Nyckelord :hälsa; elever; idrott och hälsa; KASAM; undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna C-uppsats är att undersöka hur ett antal elever i årskurs nio uppfattar begreppet hälsa. Som bakgrund till studien görs en genomgång om skolans uppdrag kopplat till hälsa, rådande definitioner av begreppet samt en redogörelse av två vanligt förekommande hälsoperspektiv. LÄS MER

  4. 4. #metoo förändrar svensk affärsmedias ledardiskurs : - ett steg närmare jämställdhet?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Gunilla Roos; [2021]
    Nyckelord :Gender; discourse; critical discourse analysis; media; leadership; #metoo;

    Sammanfattning : Enligt agenda 2030 är jämställdhet mellan kvinnor och män en förutsättningför en hållbar och fredlig utveckling. Mycket arbete pågår i politiken och i samhället men olika rapporter och undersökningar visar att det är en lång väg kvar innan vi når målen för jämställdhet. LÄS MER

  5. 5. Geografi i årskurs 7-9 : En undersökning av högstadieelevers tankar om och attityder till ämnet Geografi

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Peder Dahlman; [2019]
    Nyckelord :Geography; Specialist Teacher; Pupils; Attitudes; Thoughts; Secondary School; Year 7; Year 8; Year 9; Nybro; Småland; Geografi; Ämneslärare; Elever; Attityder; Tankar; Högstadiet; Årskurs 7; Årskurs 8; Årskurs 9; Nybro; Småland;

    Sammanfattning : I föreliggande C-uppsats i Geografi söker jag ta mig an ett avgränsat ämnesområde i skolans värld genom att undersöka vad högstadieelever tänker och känner inför ämnet Geografi. Syftet med undersökningen är således att undersöka högstadieelevers tankar om och attityder till skolämnet Geografi. LÄS MER