Sökning: "carrolls csr-pyramid"
Visar resultat 26 - 30 av 40 uppsatser innehållade orden carrolls csr-pyramid.
26. Corporate Social Responsibility som förtroendeskapande faktor - En studie om AA Logistik Västerås
Kandidat-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställningar: Hur påverkas kundens förtroende till AA Logistik Västerås av AA Logistik Västerås CSR-arbete? Hur påverkas kundens förtroende till AA Logistik Västerås av kundens förväntningar på AA Logistik Västerås CSR-arbete? Syfte: Syftet med studien är att beskriva hur kundens förtroende till sin transportleverantör påverkas av leverantörens CSR-arbete, samt hur förtroendet påverkas av kundens förväntningar på leverantörens CSR-arbete. Slutsats: Studien visar att transportleverantörens CSR-arbete påverkar kundens förtroende för leverantören positivt. LÄS MER
27. Corporate Social Responsibility : En studie om hur Mälarenergi kan utveckla sitt sociala ansvarstagande
Kandidat-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2013-01-18 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi 15 HP Institution: Akademi för hållbar-, samhälls- och teknikutveckling, HST Författare: Niklas Jörgensen Julia Safarova Robin Saha Titel: Corporate Social Responsibility - En studie om hur Mälarenergi kan utveckla sitt sociala ansvarstagande Handledare: Birgitta Schwartz Nyckelord: CSR, Corporate Social Responsibility, Legitimitet, särkoppling, Carrolls CSR pyramid, CR innovation, CR filantropi, CR integration, kommunikation, intressenter Frågeställning: Hur kan Mälarenergi utveckla sitt CSR arbete? Syfte: Syftet med denna kandidatuppsats är att undersöka Mälarenergis arbete inom CSR, samt ta fram förslag på hur Mälarenergi kan utveckla sitt CSR-arbete utifrån deras nuvarande arbete. Metod: Uppsatsen är en kvalitativ studie som tillämpat forskningsansatsen abduktion för att studera Mälarenergis CSR arbete. LÄS MER
28. Är CSR-aktiviteter en nödvändighet eller en lyx?
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Inledning: Corporate Social Responsibility (CSR) är numera ett mer förekommande inslag i varje företag. Tidigare forskning inom området har försökt fastställa en relation mellan CSR och lönsamhet, med varierande resultat. LÄS MER
29. Socialt ansvar i ett svenskt företag : En studie om hur ett företag inom livsmedelsbranschen arbetar med CSR
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Numera engagerar sig allt fler företag i sociala och miljömässiga frågor då det förekommer ett krav från intressenter om att företag ska ta sådant ansvar. Fler företag involverar verksamheten i aktiviteter som berör Corporate social responsibility (CSR), för att tillfredsställa externa intressenter och uppnå en fördelaktigare position hos verksamhetens intressentgrupper. LÄS MER
30. CSR- En strategisk förändringsprocess
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Vårt primära syfte med denna uppsats är att analysera och beskriva hur CSR kan implementeras i den övergripande företagsstrategin. Ett delsyfte är även att analysera i vilken utsträckning det är möjligt för företag, som inte uppfattas verka för ett hållbart samhälle, att arbeta med CSR. LÄS MER