Sökning: "carrolls csr-pyramid"
Visar resultat 36 - 40 av 40 uppsatser innehållade orden carrolls csr-pyramid.
36. Implementering av uppförandekod i Kina - Like a bridge over troubled water
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Implementering av uppförandekod i Kina – Like a bridge over troubled water Seminariedatum: 21 Januari 2009 Ämne/kurs: FEK K01, Examensarbete kandidatnivå, 15 ECTS Författare: Johanna Jeppsson, Anna Svensson Henning och Gustav Petersson Handledare: Gösta Wijk Nyckelord: Uppförandekod, Implementering, Kina, Sverige, Kultur Syfte: Syftet med denna kandidatuppsats är att undersöka om nationella kulturer och organisationskulturer kan ge upphov till svårigheter med implementering av uppförandekod, och vilka dessa svårigheter i så fall kan vara. Metod: Uppsatsen är en kvalitativ studie som till stor del grundas på semistrukturerade intervjuer med tre svenska fallföretag inom modebranschen med produktion i Kina. LÄS MER
37. Corporate Social Responsibility, vara eller inte vara – En undersökning om CSR förekommer hos svenska modeföretag och modekonsumenter.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
38. Corporate Social Responsibility - en fallstudie av fem företags CSR-engagemang på den kinesiska marknaden
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Genom våra lärdomar från fem företag på den kinesiska marknaden ämnar vi beskriva hur CSR engagemanget i Kina ser ut år 2009. Metod: Uppsatsen använder ett kvalitativt tillvägagångssätt, med multipla fallstudier med abduktiv ansats som utgångspunkt. Intervjuerna som genomförts har varit semistrukturerade. LÄS MER
39. CSR : Hur arbetar samt kommunicerar företag med CSR inom konfektionsbranschen?
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Problemformulering: Denna uppsats avser att besvara/beröra följande frågor: - Hur tolkar företag begreppet CSR, hur arbetar de med det samt om det finns några skillnader/likheter mellan företagen? - Hur kommunicerar företagen sitt CSR arbete via olika dokument, finns det några skillnader/likheter mellan företagen? Syfte: Uppsatsen syftar till att beskriva, förklara och jämföra hur utvalda svenska företag inom konfektionsbranschen kommunicerar kring begreppet CSR mot sin marknad via olika dokument, hur företagen tolkar begreppet CSR samt hur de arbetar med det. Metod: En fallstudie har genomförts på tre företag inom konfektionsbranschen på den svenska marknaden. LÄS MER
40. Swedish Match : Hur kan Swedish Match kommunicera under lagstiftade marknadsföringsförbud?
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den rådande lagstiftningen kring marknadsföring av tobaksprodukter skapar problematik för Swedish Match och försvårar dess mediekommunikation. Syftet med denna uppsats är att undersöka Swedish Match marknadsföringsstrategi för produktkategorin snus, genom en modell som omfattar Porters fem konkurrenskrafter, olika alternativa kommunikationskanaler samt Carrolls CSR-pyramid. LÄS MER