Sökning: "carrolls csr-pyramid"

Visar resultat 36 - 40 av 40 uppsatser innehållade orden carrolls csr-pyramid.

  1. 36. Implementering av uppförandekod i Kina - Like a bridge over troubled water

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Jeppsson; Anna Svensson Henning; Gustav Petersson; [2009]
    Nyckelord :Uppförandekod; Implementering; Kina; Sverige; Kultur; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Implementering av uppförandekod i Kina – Like a bridge over troubled water Seminariedatum: 21 Januari 2009 Ämne/kurs: FEK K01, Examensarbete kandidatnivå, 15 ECTS Författare: Johanna Jeppsson, Anna Svensson Henning och Gustav Petersson Handledare: Gösta Wijk Nyckelord: Uppförandekod, Implementering, Kina, Sverige, Kultur Syfte: Syftet med denna kandidatuppsats är att undersöka om nationella kulturer och organisationskulturer kan ge upphov till svårigheter med implementering av uppförandekod, och vilka dessa svårigheter i så fall kan vara. Metod: Uppsatsen är en kvalitativ studie som till stor del grundas på semistrukturerade intervjuer med tre svenska fallföretag inom modebranschen med produktion i Kina. LÄS MER

  2. 37. Corporate Social Responsibility, vara eller inte vara – En undersökning om CSR förekommer hos svenska modeföretag och modekonsumenter.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Nicolas Polakof Cor; Linnéa Abramsson; Åsa Petersson; [2009]
    Nyckelord :corporate social responsibility; carrolls csr-pyramid; grounded theory; modebloggar; ekologiskt; etiskt; produktion; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 38. Corporate Social Responsibility - en fallstudie av fem företags CSR-engagemang på den kinesiska marknaden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Rosenberg; Elisabeth Heide; Sara Järdler; [2009]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; kinesiska marknaden; kinesisk kultur; intressenter; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Genom våra lärdomar från fem företag på den kinesiska marknaden ämnar vi beskriva hur CSR engagemanget i Kina ser ut år 2009. Metod: Uppsatsen använder ett kvalitativt tillvägagångssätt, med multipla fallstudier med abduktiv ansats som utgångspunkt. Intervjuerna som genomförts har varit semistrukturerade. LÄS MER

  4. 39. CSR : Hur arbetar samt kommunicerar företag med CSR inom konfektionsbranschen?

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Malin Andersson; Johanna Stinnerbom; [2009]
    Nyckelord :CSR; Corporate Social Responsibility; företags samhällsansvar; Carrolls CSR-pyramid; klädbranschen konfektionsbranschen; textanalys;

    Sammanfattning : Problemformulering: Denna uppsats avser att besvara/beröra följande frågor: - Hur tolkar företag begreppet CSR, hur arbetar de med det samt om det finns några skillnader/likheter mellan företagen? - Hur kommunicerar företagen sitt CSR arbete via olika dokument, finns det några skillnader/likheter mellan företagen? Syfte: Uppsatsen syftar till att beskriva, förklara och jämföra hur utvalda svenska företag inom konfektionsbranschen kommunicerar kring begreppet CSR mot sin marknad via olika dokument, hur företagen tolkar begreppet CSR samt hur de arbetar med det. Metod: En fallstudie har genomförts på tre företag inom konfektionsbranschen på den svenska marknaden. LÄS MER

  5. 40. Swedish Match : Hur kan Swedish Match kommunicera under lagstiftade marknadsföringsförbud?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Arietta Planakis; Lina Carlsson; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den rådande lagstiftningen kring marknadsföring av tobaksprodukter skapar problematik för Swedish Match och försvårar dess mediekommunikation. Syftet med denna uppsats är att undersöka Swedish Match marknadsföringsstrategi för produktkategorin snus, genom en modell som omfattar Porters fem konkurrenskrafter, olika alternativa kommunikationskanaler samt Carrolls CSR-pyramid. LÄS MER