Sökning: "carrolls csr-pyramid"

Visar resultat 31 - 35 av 40 uppsatser innehållade orden carrolls csr-pyramid.

  1. 31. CSR & Krishantering - Konsten att vara beredd för nya utmaningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Olivensjö; Elsa Gejrot; Rebecca Persson; [2011]
    Nyckelord :CSR; krishantering; företagskultur; kärnvärden; kommunikation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: CSR & Krishantering – konsten att vara beredd för nya utmaningar Seminariedatum: 2012-01-12 Ämne/kurs: FEKH95, Examensarbete kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Elsa Gejrot, Emelie Olivensjö & Rebecca Persson Handledare: Lars Carlman Fem nyckelord: CSR, krishantering, företagskultur, kärnvärden, kommunikation Syfte: Syftet är att se om ett företags CSR-arbete tillsammans med dess strategi för krishantering kan skapa bättre förutsättningar för att möta nya etiska kriser. Vi har i arbetet med dunskandalen och syftet med det är för att visa läsaren hur det kan se ut i praktiken. LÄS MER

  2. 32. Lågkonjunkturens påverkan på hållbarhetsarbete - en studie av Posten Norden, SAS och SCA

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Aylia Feim Salif; Emma Kennwood; Sofie Fransson; [2010]
    Nyckelord :Hållbarhet; CSR; Lågkonjunktur; Strategi; Carrolls CSR-pyramid; Aras Crowthers The model of sustainable development; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Det övergripande syftet med vår studie är att undersöka om företag har förändrat sitt hållbarhetsarbete på grund av den lågkonjunktur som inleddes år 2008. De företag vi har valt att studera har sedan några år tillbaka upprättat hållbarhetsredovisning enligt GRIs ramverk och har stort fokus på hållbarhet inom sin verksamhet. LÄS MER

  3. 33. CSR : Mycket snack, liten verkstad?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Johanna Erla Birgisdottir; Charlotte Troberg; [2010]
    Nyckelord :CSR; varumärkesbyggande; hemsidor; kommunikation; transparens; börsnoterade företag.;

    Sammanfattning : Inledning: CSR står för Corporate Social Responsibility och innebär företagens ansvarstagande i samhället med hänsyn till sociala, etiska och miljömässiga aspekter. CSR- arbete innefattar ansvar gentemot ägare, anställda, kunder, långivare, myndigheter och övriga intressenter samt ett ansvar och engagemang i samhället och världen utanför företaget. LÄS MER

  4. 34. Corporate Social Responsibility - Faktorer som påverkar implementeringsprocessen i ett IT-tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joakim Ekstrand; Henrik Källsson; Anna De Maré; [2009]
    Nyckelord :CSR; tjänsteföretag; implementering; etik; kommunikation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att studera ett tjänsteföretags implementering av CSR för att få en ökad förståelse om vilka faktorer som påverkar implementeringen av den. Vi har utgått från det interna företagsperspektivet för att på lämpligt sätt kunna besvara vår problemformulering. LÄS MER

  5. 35. CSR - ett medel för att bygga upp och återuppbygga ett förtroendekapital?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefin Nilzén; Caroline Dahl; [2009]
    Nyckelord :CSR; ansvarsfullt ledarskap; förtroende; motivation; förtroendekris; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: CSR – ett medel för att bygga upp och återuppbygga ett förtroendekapital? Seminariedatum: 3 juni 2009 Ämne/kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, Företagsekonomi, 15 ECTS Författare: Caroline Dahl och Josefin Nilzén Handledare: Gösta Wijk Nyckelord: CSR, ansvarsfullt ledarskap, förtroende, motivation och förtroendekris Syfte: att undersöka huruvida en organisations filantropiska CSR-arbete kan motivera och bygga upp ett förtroendekapital hos medarbetarna, samt återuppbygga förtroendekapitalet efter en förtroendekris. Eftersom ämnet är relativt outforskat ämnar vi även att utveckla en modell som gör det lättare att förstå relationen mellan de faktorer som, enligt vår studie, spelar in. LÄS MER