Sökning: "celebrity endorsement"

Visar resultat 21 - 25 av 102 uppsatser innehållade orden celebrity endorsement.

  1. 21. “För mig är det varumärket och dess status som skapar värde” : En studie om vad en kändis bidrar med i marknadsföring för exklusiva varumärken riktad till män

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Rebecca Hamnström; Roza Arosh; [2020]
    Nyckelord :Celebrity endorsement; Marketing; Desire;

    Sammanfattning : Advertisements are today a large part of our daily lives, making marketing increasingly complex and hard to navigate for companies seeking to catch our attention. One way of engaging with consumers is with the help of celebrities, via so called celebrity endorsements. LÄS MER

  2. 22. Influencermarknadsföringens processer : En studie om influencermarknaden ur ett aktörsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Agnes Davidsson; Klara Berglind; Elin Persson; [2020]
    Nyckelord :Social media marketing; micro influencers; marketing engagement; marknadsföringsprocess; Influencermarknadsföring; mikroinfluencers; engagement; marknadsföringsprocess;

    Sammanfattning : Användningen av influencers på sociala medier har kommit att bli en populär strategi imarknadsföringssyfte bland företag i många olika branscher. Företagens användande avkända personer i marknadsföringssyfte är ett sedan länge tilltaget begrepp, men under det senaste decenniet syns influencermarknadsföring tillträda som ett alternativ till traditionell celebrity endorsement och är en stor del av den digitala marknadsföringen som görs idag. LÄS MER

  3. 23. Användarnas attityd kring influencer marketing via sociala medier : En kvantitativ studie om användandet, attityder och strategier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Angelina Gustafsson; Elise Hallberg; Jenny Ta; [2020]
    Nyckelord :Celebrity endorsement; influencers; influencer marketing; marketing; social media; Celebrity endorsement; influencers; influencer marketing; marknadsföring; sociala medier;

    Sammanfattning : Idag handlar marknadsföring inte längre bara om att kommunicera ut ett budskap till en kund, utan även att hjälpa till att skapa ett bra intryck så att kunderna börjar kommunicera och föra budskapet vidare. I och med digitaliseringen kan företagen använda sig av olika sociala kanaler för att nå ut till en större räckvidd och förmedla sitt budskap till en större grupp konsumenter. LÄS MER

  4. 24. Leder influencer marketing till köp? : En studie från konsumentens perspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sharon Arzaghi; Madeleine Holm; [2020]
    Nyckelord :Social media; influencer marketing; Instagram; Source credibility; purchase behaviour; entertainment; extraversion; commerciality; Self-monitoring; Social media; influencer marketing; Instagram; Source credibility; köpbeteende; underhållning; extraversion; kommersialitet; Self-monitoring;

    Sammanfattning : Since the increased popularity of social media, new marketing strategies have been developed by companies and marketers in order to advertise more effectively. This has concluded in a new marketing strategy originated from celebrity endorsement, called influencer marketing, which is implied by various brands today and often used on the social media platform Instagram. LÄS MER

  5. 25. The influence of celebrity endorsement through social media on impulsive buying in Sweden

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Halima Abedin Jitu; MD Atiqur Rahman; [2020]
    Nyckelord :Celebrity; Consumer behavior; Endorsement; Impulsive buying; Social media.;

    Sammanfattning : Aim The authors seek to explore the impact of celebrity endorsement through social media on consumer behavior, specifically on impulsive buying. Methodology The quantitative research approach was adopted, and a questionnaire was administered to university students in 3 cities (Gavle, Uppsala, and Stockholm). LÄS MER